Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων

Εγγραφή στο Newsletter

Newsletter Subscribe
On-Line Visitors : 495 

Τραμ : Ένα έργο πολιτισμού στον Πειραιά

tram peiraia

Το ναυτικό επάγγελμα

Προσοχή: ανοίγει σε νέο παράθυρο. ΕκτύπωσηE-mail

kapranos1













«Το ναυτικό επάγγελμα δεν είναι ελκυστικό». Με τα λόγια αυτά, ο υπεύθυνος για την έρευνα του ΙΟΒΕ με αντικείμενο την  ποντοπόρο ναυτιλία, θέλησε να πει στο ακροατήριό του ότι οι Έλληνες δεν πάνε σήμερα στη θάλασσα.
«Γιατί δεν είναι ελκυστικό;» τον ρώτησε η στήλη. «Το λέω, συγκρίνοντάς το με άλλα επαγγέλματα» είπε. «Όπως;» επέμεινε η στήλη. «Όπως γιατρός, δικηγόρος κ.λ.π» μας απάντησε.  Καταλαβαίνετε, λοιπόν, πώς γίνονται οι έρευνες. Χαρτί, μολύβι, μοντέλο και… avanti!
Μα, είναι δυνατόν; Βρίσκει σήμερα εύκολα δουλειά ένας γιατρός ή ένας δικηγόρος; Πόσα θα πάρει ένας πρωτοδιοριζόμενος γιατρός στα 30 ή ένας ασκούμενος δικηγόρος, στα 25 του; Πόσα θα πάρει ένας δόκιμος μηχανικός ή δόκιμος πλοίαρχος; Έχει πει κανείς στους νέους μας ότι ο πλοίαρχος σήμερα σε ένα ποντοπόρο πλοίο κερδίζει περισσότερα από 6-7.000 ευρώ; Έχει πει κανείς ότι ένας επιτυχημένος πλοίαρχος σε μεγάλο κρουαζιερόπλοιο παίρνει τα διπλάσια; Φυσικά χωρίς έξοδα, αφού ζει στο πλοίο! Έχει πει κανείς στη νεολαία  μας, που ψάχνει να βρει δουλειά με το φανάρι, ότι  το ναυτικό φυλλάδιο ξαναγίνεται πανίσχυρο, όπως παλιότερα, ίσως και ανώτερο από το πανεπιστημιακό master; Αλλά τι να πεις σε μια χώρα, όπου εξέθρεψε μια ολόκληρη γενιά του φραπέ, γέμισε τα αμφιβόλου αξίας  και ποιότητας ΤΕΙ και μοιράζει πτυχία ανθοκομίας, ιχθυολογίας, ζαρατουστρισμού, αστρολογίας, αερολογίας και λοιπών «επιστημών» που δεν εξασφαλίζουν επάγγελμα;
Τι να πεις σε μια χώρα που αφάνισε την επαγγελματική εκπαίδευση και έκανε ακόμη και την κατ’ εξοχήν επαγγελματική ναυτική εκπαίδευση «γενική»; Τι να πεις σε μια χώρα της οποίας η κυβέρνηση (ΠΑΣΟΚ και ΔΗΜΑΡ, δηλαδή) καταψήφισαν το άρθρο 19 του νομοσχεδίου για τη Ναυτιλία, που πρόβλεπε πρόσληψη Ελλήνων ως κατωτέρων πληρωμάτων; Θα πείτε «μα, με χίλια ευρώ;». Ναι, με χίλια, αφού στη στεριά δεν υπάρχει ούτε πενηνταράκι! Με τα μισά πηγαίνουν οι αλλοδαποί και έχουν γεμίσει τα ελληνικά βαπόρια ασιάτες. Αφού η κοινωνία γυρίζει πίσω το κοντέρ, θα αρχίσουμε πάλι από τα χίλια και θα ανεβαίνουμε! Αυτή είναι η ζωή, κύκλους κάνει. Έλαχε, όμως, η Ελλάδα να διαθέτει μεγάλη ναυτιλία και να προσφέρονται θέσεις εργασίας. Πού είναι οι Έλληνες; Έξι-εφτά μήνες διαρκεί το μπάρκο, μετά ένα δίμηνο στο σπίτι και πάλι θάλασσα, καμιά σχέση τα σημερινά βαπόρια με τα παλαιότερα. Άλλες συνθήκες, πολύ καλές, καινούρια τα βαπόρια.
Γιατί δεν είναι «ελκυστικό» ένα επάγγελμα που σε πληρώνει από την πρώτη μέρα, που σε ταξιδεύει σε άλλους τόπους και  εξασφαλίζει εισόδημα στην οικογένεια που σήμερα δεινοπαθεί;
Καλές είναι οι έρευνες, αλλά η αλήθεια είναι άλλη. «Ελκυστικό» σήμερα είναι το επάγγελμα που σου δίνει δουλειά και αμοιβή. Έτσι, για να μη γελιόμαστε!

Διαφήμιση

ΠΕΙΡΑΙΑΣ - 2

ΒΕΠ : Επιβράβευση συνεπών επιχειρηματιών

viotehniko epimelitirio_peiraia










Την ανάδειξη και επιβράβευση των επιχειρήσεων, που μέσα στην επτάχρονη κρίση, κατόρθωσαν να επιβιώσουν και με θυσίες ανταποκρίνονται στις υποχρεώσεις τους, όσο παράλογες και αν είναι, χρηματοδοτώντας το κράτος και συμβάλλοντας στις προσπάθειες ανάκαμψης της οικονομίας και τη στήριξη των διαδικασιών για μακροχρόνια ανάπτυξη ζητάει με επιστολή του προς το Υπουργείο Οικονομικών και τον Υπουργό κ. Γκίκα Χαρδούβελη ο Πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Πειραιά κ. Ανδριανός Μιχάλαρος.

περισσότερα...
 

Κάντε Like και Κερδίστε!

Παραλιακά...

lafazanis glampedakis












Μια διδακτική φωτογραφία

Περισσότερα...

Επιχειρηματικά Videos

katsaris hsw_square sampatakakis osra_square
 vatistas mixalaros_lymbousakis_unitag_

Διαφήμιση

sirene_2

cotommatae_mini

peiraiotika

Διαφήμιση