ΟΛΠ-ΟΛΘ: Εργασιακές συνθήκες δύο ταχυτήτων βλέπει η κυβέρνηση

olth fortotes

Με αλλεπάλληλες ανακοινώσεις τους το Σάββατο το απόγευμα – σε χρόνο μάλιστα όχι «επικοινωνιακά ωφέλιμο» - ο υπουργός Ναυτιλίας Θ.Δρίτσας και η κυβερνητική εκπρόσωπος Όλγα Γεροβασίλη προσπάθησαν να διασκεδάσουν τυς φόβους των απεργών για πάνω από τρεις εβδομάδες λιμενεργατών, σχετικά με το εργασιακό καθεστώς τους σε συνθήκες ιδιωτικοποίησης.
Προσπάθεια που πάντως, αν κρίνει κανείς από την ίδια την αντίδραση των εργαζομένων στα δύο μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας, μάλλον δεν καρποφόρησε. Κι αυτό γιατί ορισμένα από τα βασικότερα αιτήματα των απεργών, προδήλως δεν ικανοποιούνται από τις δηλώσεις των δύο υπουργών.
Για παράδειγμα, η κυβερνητική πλευρά σημειώνει πως διατηρείται σε ισχύ ο υφιστάμενος Γενικός Κανονισμός Προσωπικού της ΟΛΠ ΑΕ, αλλά παραδέχεται πως αυτός μπορεί να αλλάξει με απόφαση του ΔΣ της εταιρείας. Το επιχείρημα δε της κυβέρνησης ότι η δυνατότητα αλλαγής ισχύει από το 1999, όταν ο ΟΛΠ έγινε ΑΕ, είναι μάλλον έωλο, αφού έχρι σήμερα την απόλυτη πλειοψηφία στο ΔΣ την έχουν εκπρόσωποι του Ελληνικού Δημοσίου, ενώ μετά την παραχώρηση, την πλειοψηφία θα την έχουν οι εκπρόσωποι της Cosco.

Πιο ενδιαφέρον πάντως σημείο των κυβερνητικών απαντήσεων θεωρείται εκείνο που προσπαθεί να δημιουργήσει το πλαίσιο μιας διάκρισης μεταξύ ΟΛΠ και ΟΛΘ σε ότι αφορά τα εργασιακά. Συγκεκριμένα, στην ανακοίνωσή του ο Θ.Δρίτσας αναφέρει πως σε ότι αφορά τον ΟΛΘ έχει συγκροτηθεί στο υπουργείο ομάδα εργασίας «με σκοπό την επανεξέταση των όρων που αφορούν στους όρους και προϋποθέσεις σύναψης υπεργολοαβικών συμβάσεων από τον μελλοντικό παραχωρησιούχο, προκειμένου να περιφρουρηθεί το δημόσιο συμφέρον και να προστατευτούν οι εργαζόμενοι».

Επιπλέον και η Όλγα Γεροβασίλη στη δική της δήλωση αναφέρεται ξεχωριστά στον ΟΛΘ, σημειώνοντας πως «με δεδομένο ότι το αναρτηθέν σχέδιο Σύμβασης Παραχώρησης δεν έχει ακόμα δεσμευτικό χαρακτήρα, έχουν δρομολογηθεί επίσημες πρωτοβουλίες των συναρμοδίων υποργείων και της κυβέρνησης σε συνεργασία με το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΘ και το ΤΑΙΠΕΔ για την πληρέστερη κατοχύρωση των εργασιακών σχέσεων».

Αυτή η προφανής προσπάθεια διαφοροποίησης των δεδομένων σε ότι αφορά τις εργασιακές σχέσεις μεταξύ των δύο υπό ιδιωτικοποίηση μεγαλύτερων λιμανιών της χώρας, δεν πέρασε απαρατήρητη από κύκλους της αγοράς, οι οποίοι σημείωναν πως μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα στην όλη διαδικασία πώλησης του ΟΛΘ.

Μάλιστα οι ίδιοι παράγοντες σχολίαζαν προς το Portnet ότι αυτή η αβεβαιότητα ενώ τρέχει ο διαγωνισμός μπορεί να λειτουργήσει αποτρεπτικά προς τους υποψήφιους επενδυτές. Κυρίως όμως μπορεί να οδηγήσει σε εμπλοκή της Επιτροπής Ανταγωνισμού, αφού είναι σαφές πως αν τα εργασιακά δεδομένα δεν είναι ίδια και για τα δυο μεγάλα λιμάνια της χώρας αλλοιώνονται οι όροι του ισότιμου ανταγωνισμού που πρέπει να διέπουν την ελεύθερη οικονομία, αφού στην συγκεκριμένη περίπτωση, οι επενδυτές στο λιμάνι του Πειραιά θα έχουν ένα ευνοϊκότερο για τους ίδιους εργασιακό καθεστώς από ότι ο οποιοσδήποτε επενδυτής (αν προκύψει τελικά κάποιος) στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Διαβάστε εδώ:
Ανακοίνωση της ΟΜΥΛΕ και της Ένωσης Λιμενεργατών
Απάντηση Θ.Δρίτσα
Δήλωση Όλγας Γεροβασίλη

eep logo