Τελικά τι θα γίνει στο λιμάνι;

olp limani peiraia

Στην ομιλία του στο Eurogroup την 11η Φεβρουαρίου, σύμφωνα με το κείμενο που ο ίδιος ο Γιάνης Βαρουφάκης έδωσε στη δημοσιότητα, σε ένα σημείο υπάρχει η εξής αποστροφή:

«Media reports that the Piraeus port privatisation was reversed could not be further from the truth. Indeed, quite the opposite holds as foreign direct investment will be encouraged as long as the state secures a stream of long term revenues and a say in labour relations and environmental issues.»

Δηλαδή: «Οι αναφορές ορισμένων ΜΜΕ ότι η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά έχει ανασταλεί είναι μεγάλο ψέμα (επί λέξει: δεν θα μπορούσαν να απέχουν περισσότερο από την αλήθεια). Στην πραγματικότητα, μάλλον το αντίθετο συμβαίνει, καθώς θα υποστηριχθούν άμεσες ξένες επενδύσεις, εφόσον το κράτος διασφαλίζει μια ροή μακροπρόθεσμων εσόδων και ένα λόγο στις εργασιακές σχέσεις και τα περιβαλλοντικά θέματα».

Ο υπουργός Ναυτιλίας, Θοδωρής Δρίτσας, είχε από την πρώτη μέρα που ανάλαβε τα καθήκοντά του ξεκαθαρίσει ότι σταματάει η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ και του ΟΛΘ, κάτι που επανέλαβε μιλώντας στη Βουλή κατά τη διάρκεια της συζήτησης για τις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης, διευκρινίζοντας ότι θα σεβαστεί τις υφιστάμενες συμβάσεις, δηλαδή την επένδυση της Cosco.

Στις 10 Φεβρουαρίου, μια μέρα δηλαδή πριν από την επίμαχη συνεδρίαση του Eurogroup, έγραφα στο Protagon: «Η κυβέρνηση καλείται να λύσει μια πολύ δύσκολη, μεγάλης σημασίας εξίσωση. Από την επιτυχία της θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό η παραμονή της χώρας στην Ευρωζώνη. Οι ιδιωτικοποιήσεις είναι μια γνωστή σταθερά -σε ό,τι αφορά τους ευρωπαίους εταίρους- αυτής της εξίσωσης. Την ίδια ώρα, στο εσωτερικό, μια από τις «μικρές» εξισώσεις που επίσης καλείται να λύσει η κυβέρνηση, αφορά στο μέλλον των λιμανιών. Η τελική στάση της κυβέρνησης (και) σε αυτό το μέτωπο, μπορεί να αποδειχτεί η μεταβλητή που θα προσδιορίσει τη λύση του προβλήματος». Την επόμενη μέρα, ακριβώς στις 11 Φεβρουαρίου κι ενώ αναμενόταν η συνεδρίαση του Eurogroup, διαρροές από κύκλους του υπουργείου Οικονομικών ότι ευνοούν την πώληση των μετοχών του ΟΛΠ που κατέχει το ελληνικό δημόσιο, όπως ακριβώς προωθούσε η κυβέρνηση Σαμαρά, προκάλεσε την αντίδραση της (φίλα προσκείμενης στον ΣΥΡΙΖΑ) ΟΜΥΛΕ, των συνδικαλιστών των λιμανιών, που ζητούσε τη διάψευση αυτών των «διαρροών».

Απευθύνθηκα στον υπουργό Ναυτιλίας Θ. Δρίτσα και ένας στενός του συνεργάτης με ενημέρωσε ότι αναμενόταν διάψευση. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος αν και ρωτήθηκε σχετικά, απλώς σιώπησε. Από το υπουργείο Οικονομικών εκδόθηκε απλώς η εξής ανακοίνωση: «Αναφορικά με δημοσιεύματα σχετικά με δηλώσεις αξιωματούχου του Υπουργείου Οικονομικών για την «αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ» διευκρινίζεται ότι η θέση του Υπουργείου στο συγκριμένο ζήτημα είναι θετική ως προς την υπάρχουσα σύμβαση με την Cosco και ότι ουδεμία αναφορά έγινε στο θέμα της αποκρατικοποίησης του ΟΛΠ». Δηλαδή, «ναι στην COSCO», δεν μιλάμε ακόμη για το λιμάνι.

Όπως όλα δείχνουν το θέμα υφίσταται. Και φυσικά παραμένει ερώτημα που έθετε το Prοtagon: «Τι θα κάνουν με τα λιμάνια;», εμπλουτισμένο με ένα ακόμη: Ποιος έχει δίκιο ή μάλλον ποιος θα επικρατήσει τελικά, ο Βαρουφάκης ή ο Δρίτσας;

Νότης Ανανιάδης - αναδημοσίευση από το protagon.gr

eep logo