Με μια σειρά κινήσεων εντυπωσιασμού συνεχίζεται τις τελευταίες ώρες η όλη υπόθεση με το τραγικό ναυάγιο μεταξύ Πέρδικας και Μονής στην Αίγινα που στοίχισε την ζωή πέντε επιβατών κι άφησε αναπάντητα ερωτήματα για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες συνέβη.
Την αρχή έκανε ο συνήγορος των θυμάτων Αλ. Κούγιας που ως εκπρόσωπος πολιτικής αγωγής επέλεξε την μάλλον ασυνήθιστη τακτική να απευθύνει εξώδικο προς τον Αρχηγό του Λιμενικού και τον αρμόδιο εισαγγελέα. Με το εξώδικο θέτει μεν εύλογα ερωτήματα – τα οποία ούτως ή άλλως θα (πρέπει να) απαντηθούν από την ανακριτική και δικαστική διαδικασία - παράλληλα όμως, εμμέσως πλην σαφώς, αφήνει ότι υποννείται πως στο στάδιο της προανάκρισης δεν διερευνήθηκαν ( ή διερευνήθηκαν πλημελλώς) κρίσιμες πτυχές της υπόθεσης.
Και από την πλευρά του το Λιμενικό (κι αφού η απάντηση του αρχηγού είχε γίνει γνωστή μετά από «διαρροές») εξήγησε ότι ο αρχηγός του ΛΣ κ. Ράπτης απάντησε μεν (κοινοποιώντας την απάντηση του στον εισαγγελέα), αλλά δεν την εδώσε στη δημοσιότητα, γιατί δεν ήταν υποχρεωμένος. Η δε απάντηση του αρχηγού του Λιμενικού, καθόλου δεν διαφωτίζει την υπόθεση, παραμένοντας στο επιφανειακό επίπεδο μιας γραφειοκρατικής απάντησης , λέγοντας ότι ο φάκελος με το προανακριτικό υλικό έχει παραδοθεί στον εισαγγελέα από τον οποίο ο κ. Ράπτης αναμένει «οδηγίες»....
Για την ιστορία ο Αλ. Κούγιας έθεσε τα εξής ερωτήματα:
1. Πού ευρίσκετο το σκάφος ΝΤΟΥΕΝΤΕ κατά το χρόνο του εγκλήματος;2. Ποιοι πράγματι επέβαιναν σε αυτό;
3. Ποιο ήταν οι χειριστές των εξωλεμβίων φουσκωτών σκαφών, τα οποία φυγάδευσαν το δράστη και τους πράγματι επιβαίνοντες;
4. Ποιοι εμφανίζονται στην κατάσταση επιβαινόντων, η οποία θα πρέπει να υπάρχει σε κάθε Λιμεναρχείο;
5. Πότε ανεχώρησε από το σημείο, όπου ευρίσκετο το σκάφος ΝΤΟΥΕΝΤΕ;
6. Ποια πορεία ακολούθησε το ως άνω σκάφος μέχρι σήμερα;
7. Πού βρίσκεται σήμερα;
8. Ποιος είναι ο πραγματικός ιδιοκτήτης του σκάφους;
9. Για ποιο λόγο οι λιμενικές αρχές Αίγινας, ενώ πληροφορήθηκαν από το Θρασύβουλο Λυκουρέζο πώς έγινε η διαφυγή του, δεν ασχολήθηκαν καθόλου, έστω κάνοντας μια τυπική έρευνα στο συγκεκριμένο σκάφος, για να διαπιστώσουν αμέσως ποιοι ευρίσκοντο μέσα σε αυτό κατά το έγκλημα;”.
Και ο αρχηγός του Λιμενικού απάντησε ως εξής:
«Σε απάντηση της ανωτέρω σχετικής Εξώδικης Διαμαρτυρίας – Πρόσκλησης – Δήλωσης και αναφορικά με τα αιτήματα που τίθενται σε αυτήν, σας γνωρίζουμε ότι αυτά σχετίζονται με το περιστατικό της σύγκρουσης του ταχύπλοου ‘ΝΤΟΥΕΝΤΕ’ Τ.Α. 171 με το Ε/Γ-Τ/Ρ ‘ΑΝΤΩΝΙΑ’ Νηολογίου Αίγινας 66, που έλαβε χώρα την 16.08.2016 στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Πέρδικας Αιγίνης και νήσου Μονής. Για το ανωτέρω περιστατικό διενεργήθηκε προανάκριση από τη Λιμενική Αρχή Αίγινας και ο σχετικός φάκελος της δικογραφίας με το προανακριτικό υλικό έχει υποβληθεί στην αρμόδια Εισαγγελική Αρχή Πειραιά προς περαιτέρω ποινική διερεύνηση στο πλαίσιο της διενεργούμενης κύριας ανάκρισης.Σε κάθε περίπτωση, όπως είναι γνωστό, η διαδικασία της ανάκρισης γίνεται χωρίς δημοσιότητα (άρθρο 241 ΚΠοινΔ), ενώ τα δικαιώματα του πολιτικώς ενάγοντος προβλέπονται στο άρθρο 108 ΚΠοινΔ.
Ο κ. Εισαγγελέας Πλημμελειοδικών Πειραιά, προς τον οποίο κοινοποιείται το παρόν με επισυναπτόμενο αντίγραφο της σχετικής, παρακαλείται για την ενημέρωσή του και την τυχόν παροχή οδηγιών».