Το ΕΒΕΠ με τις επιχειρήσεις-μέλη του προσπαθεί να ακολουθήσει την εξέλιξη της ελληνικής ναυτιλίας

korkidis vasilis

του Βασίλη Κορκίδη, Προέδρου του ΕΒΕΠ

Όλοι γνωρίζουµε ότι η Ελλάδα είναι µία παγκόσµια δύναµη στη ναυτιλία και σύμφωνα µε τα επίσημα στοιχεία οι Έλληνες πλοιοκτήτες καταλαµβάνουν επί σειρά ετών τη πρώτη θέση στη παγκόσµια ναυτιλία. Τα χαρακτηριστικά της ελληνικής ναυτιλίας παρουσιάζουν τόσο ποσοτικό, όσο και ποιοτικό ενδιαφέρον, αφού η µέση χωρητικότητα ανά ελληνόκτητο πλοίο είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτήν των άλλων, γεγονός που υποδηλώνει τη μοναδικότητα της. Επιπλέον, οι επενδύσεις σε ναυπηγήσεις και αγορές πλοίων από ελληνικά συμφέροντα είναι σταθερά υψηλές, κάτι που επιβεβαιώνει ότι η ναυτιλία, είναι µία εξαιρετικά σηµαντική, αλλά και ακµάζουσα αγορά, η οποία χρήζει ιδιαίτερης µελέτης και προσοχής από τις επιχειρήσεις υποστήριξης της. Είναι μία αγορά με πολλές απαιτήσεις, που οι παραναυτιλιακές δραστηριότητες οφείλουν να ανταποκριθούν και να ακολουθήσουν εγκαίρως την εξέλιξη της.

Είναι λάθος να θεωρεί κανείς δεδομένο ότι η αγορά της ναυτιλίας είναι ένας «παράδεισος», όπου το χρήµα ρέει άφθονο και κανείς δεν ασχολείται µε μικρά ποσά. Το αντίθετο μάλιστα, τα πράγµατα είναι πολύ διαφορετικά και υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός, σε παγκόσμιο επίπεδο. Το μέγεθος της ναυτιλίας μπορεί να χαρακτηρίζεται από το επίθετο «μεγάλος». Μεγάλα ποσά, µεγάλες ευκαιρίες, µεγάλες δυσκολίες, µεγάλες απαιτήσεις, µεγάλα περιθώρια, µεγάλα ρίσκα και κιλνσυνοι. Όλα είναι «µεγάλα», µε εξαίρεση τον χρόνο αντίδρασης και την εξυπηρέτηση των αναγκών των πλοίων, ο οποίος θα πρέπει να είναι σχεδόν «µηδενικός». Αυτή η ανάγκη για άµεση ανταπόκριση, προκύπτει από την ίδια τη φύση της αγοράς και τα ποσά που διακυβεύονται κάθε στιγµή. Μία µέρα καθυστέρησης µπορεί να στοιχίσει από λίγες εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια µέχρι κάποια εκατοµµύρια. Ένα ανταλλακτικό που δεν παραδόθηκε στην ώρα του ισοδυναµεί µε απώλεια ενός ναύλου και ένα λάθος υλικό ή εκτός «marine» προδιαγραφών, µία μεγαλύτερη και ακριβή ζημιά. Τα πράγµατα δεν είναι λοιπόν τόσο απλά, αλλά αρκετά πολύπλοκα για τις επιχειρήσεις εφοδιασμού, εξοπλισμού και επισκευής των πλοίων.

Οι προτεραιότητες των πλοιοκτητών είναι η ασφάλεια, η αξιοπλοΐα και η αξιοπιστία των συνεργατών τους, χωρίς αυτά να σημαίνουν ότι δεν ενδιαφέρονται για το κόστος. Το κόστος των υλικών έχει τη θέση του πολύ ψηλά στην ατζέντα της επιλογής προμηθευτών και ο λόγος είναι ότι και η παραµικρή διαφορά τιμής µπορεί να µεταφραστεί σε πολύ µεγάλα ποσά στο σύνολο τους.

Τα τρία «Α» και βασικά στοιχεία, όπως η ασφάλεια, η αμεσότητα και η αξιοπιστία αποτελούν βασική προτεραιότητα, αλλά το ίδιο συµβαίνει και µε κάθε τρόπο βελτίωσης που µεταφράζεται είτε σε εξοικονόµηση χρόνου, είτε σε εξοικονόµηση χρηµάτων, µε το πρώτο να ισοδυναµεί πάντοτε σε χρήµα. Εποµένως, η έννοια του κόστους µεταφέρεται σε επίπεδο βελτιστοποίησης διαδικασιών και ως εκ τούτου η άσκηση για τους συνεργάτες της πλοιοκτησίας και τις εταιρείες τεχνολογίας, δεν είναι το πόσο χαµηλότερη τιµή θα δώσουν, αλλά το πόσο έξυπνη λύση θα σχεδιάσουν. Στη ναυτιλία με εξαίρεση την ανθρώπινη ζωή, τα πάντα µετρώνται και µετρώνται σε δύο ισοδύναµα νοµίσµατα «Χρόνο και Χρήμα».

Έχοντας όλες αυτές τις απαιτήσεις κατά νου, είναι λογικό για όσους επιθυμούν να ασχοληθούν με τα παραναυτιλιακά επαγγέλματα να αποκτήσουν τη σωστή νοοτροπία και βεβαίως τις απαραίτητες γνώσεις, ώστε να καταφέρουν να καθιερωθούν και στη πορεία να μεγαλώσουν την επιχείρηση τους. Θα πρέπει λοιπόν να αδράξουν την ευκαιρία και να μελετήσουν προσεκτικά την αγορά της ναυτιλίας και τις πολλές απαιτήσεις της. Θα πρέπει να αξιολογήσουν τι είδους λύσεις, θα μπορέσουν να δώσουν στα δύσκολα και πόσο συνεπείς θα είναι στις υπηρεσίες, που μπορούν να προσφέρουν. Κατά βάση, σχεδόν οτιδήποτε στη ναυτιλία δεν αρκείται σε µία τυπική διαδικασία, αλλά σε «tailor made» διαδικασίες για κάθε εταιρεία µε μικρές ή μεγαλύτερες διαφοροποιήσεις, ανάλογα με τον αριθμό του στόλου, τον τύπο των πλοίων και τη φιλοσοφία διαχείρισης και συνεργασίας.

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες όπως αποδεικνύεται αποφασίζουν σοφά και ενεργούν σωστά, γιαυτό και βρίσκονται στη κορυφή, διατηρώντας εδώ και χρόνια μία παγκόσμια πρωτιά. Οι επιχειρήσεις-μέλη του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, που ειδικεύονται στον εφοδιασμό, τη ναυπηγοεπισκευή και τις ναυτιλιακές υπηρεσίες οφείλουν να αναγνωρίσουν την εμπιστοσύνη των Ελλήνων πλοιοκτητών και να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις, να ενημερώνονται για τη τεχνολογική εξέλιξη και να ακολουθούν τη πρόοδο της ελληνικής ναυτιλίας, από τα γραφεία του Πειραιά, σε κάθε λιμάνι του κόσμου.

eep logo