Ποιοι θέλουν να στερήσουν στο Πέραμα ένα πρότυπο σχολείο

markopoulos white

του Δημήτρη Μαρκόπουλου

Αδιανόητη είναι η επίθεση που δέχεται η κυβέρνηση, το υπουργείο Παιδείας αλλά και οι εκπαιδευτικοί εκείνοι που στηρίζουν τη δημιουργία Πρότυπων ΕΠΑ.Λ. στην πόλη του Περάματος. Επίθεση με διασπορά fake news περί δήθεν «βαθμολογικού κόφτη» που θα περιορίζει την εισαγωγή μαθητών της πόλης στο συγκεκριμένο σχολείο ή περί «αποκλεισμού των μαθητών της περιοχής» έναντι άλλων από το υπόλοιπο Λεκανοπέδιο της Αττικής.

Οι αναχρονιστικές προσεγγίσεις τοπικών εκπροσώπων του ΣΥΡΙΖΑ στη Β' Πειραιά επ' αφορμής της μετατροπής σε Πρότυπο του ΕΠΑ.Λ. Περάματος, ως στόχο έχουν την καθήλωση της εκπαίδευσης σε μια περιοχή που αναζητά ένα καλύτερο σχολείο και στην οποία προσφέρεται ένα πρότυπο Επαγγελματικό Λύκειο που όμοιο δεν θα υπάρχει σε όλη τη χώρα. Σε μια περίοδο που οι πολίτες ψάχνουν μια καλύτερη προοπτική και που η περιφέρεια μας αναζητά τα εργαλεία εκείνα για να προχωρήσει στον 21ο αιώνα, κάποιοι εξακολουθούν και κινούνται σε λογικές περασμένων δεκαετιών φρενάροντας κάθε αλλαγή, ακόμα κι αν αυτό το φρένο θα έχει κόστος για την πρόοδο των παιδιών μας.

Να ξεκαθαρίσουμε λοιπόν:

Με απόφαση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 21 και 169 του νόμου, προωθείται η ίδρυση Πρότυπων ΕΠΑ.Λ., στα οποία κατά το σχολικό έτος 2021-2022 θα λειτουργήσουν η Α’ τάξη ΕΠΑ.Λ και η πλήρης λειτουργία τους θα ολοκληρωθεί σε βάθος τριετίας. Το γεγονός ότι το ΕΠΑ.Λ. Περάματος εντάσσεται στο σχεδιασμό αυτό αποτελεί νίκη για την περιοχή μας και πιστοποιεί το κυβερνητικό ενδιαφέρον για πρόοδο στη Β Πειραιά που μαστίζεται από την ανεργία.

Θα πρέπει να είναι ξεκάθαρο ότι τα Πρότυπα .ΕΠΑ.Λ. είναι τελείως διαφορετικά σχολεία και συνιστούν ένα εντελώς καινοτόμο μοντέλο σε σχέση με τα Πρότυπα σχολεία της γενικής εκπαίδευσης που γνωρίζουμε. Για πρώτη φορά στην εκπαίδευσή μας θα εφαρμοστεί, σταδιακά και με συστηματικό τρόπο, σειρά ρυθμίσεων όπως για παράδειγμα τροποποιημένα προγράμματα σπουδών, λαμβάνοντας υπόψη τις πραγματικές ανάγκες σε επαγγελματικά προσόντα της οικονομίας, νέες μεθοδολογίες, κριτήρια ποιότητας σε πόρους και διαδικασίες.

Οι νέες μέθοδοι, οι αυξημένοι βαθμοί ελευθερίας στην εκπαιδευτική διαδικασία, οι επιμορφώσεις των ήδη υπηρετούντων εκπαιδευτικών όλων των κλάδων στα Κέντρα Επιμόρφωσης που θα δημιουργηθούν εντός των Π.ΕΠΑ.Λ.- μια επίσης καινοτομία- ώστε να ανταποκρίνονται άμεσα αλλά και μακροπρόθεσμα στις νέες απαιτήσεις καθώς και η συνεχής παρακολούθηση, αξιολόγηση και επανατροφοδότηση του συστήματος, θα φέρει συντονισμένα, κι όχι άναρχα, την επόμενη ημέρα στα ΕΠΑ.Λ. συνολικά.

Γι’ αυτό στα Πρότυπα ΕΠΑ.Λ. που πρόκειται να δημιουργηθούν, διατηρείται η διοίκηση και το υπάρχον εκπαιδευτικό προσωπικό (παρά τα σκοπίμως διακινούμενα fake news της τοπικής αντιπολίτευσης), άρα δεν τίθενται θέματα απώλειας της οργανικής θέσης για το σύνολο των υπηρετούντων σε προϋπάρχουσες σχολικές μονάδες. Ομοίως δεν τίθεται θέμα ορίου στον αριθμό των επιθυμούντων μαθητών να εγγραφούν ούτε και κατώτατο όριο βαθμού απολυτηρίου. Τις καινοτομίες αυτές τις στηρίζουμε με συγκεκριμένες προτάσεις για χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης που θα αποτελέσει σημαντική βοήθεια για την επιτυχημένη υλοποίηση του εγχειρήματος.

Θα πρέπει να γίνει σαφές ότι η πρώτη μέριμνα είναι η αναβάθμιση των ΕΠΑ.Λ. γιατί εκείνο που πρώτιστα χρειαζόμαστε είναι μια στέρεη επαγγελματική εκπαίδευση με εύρος, που θα δίνει βασικές επαγγελματικές γνώσεις και δεξιότητες σ’ έναν ευρύτερο κλάδο οικονομικής δραστηριότητας ή επαγγελμάτων. Η κατάρτιση που πρέπει να είναι ευέλικτη ακολουθεί στη συνέχεια. Για να είναι δε και αποτελεσματική, πρέπει απαραίτητα να στηρίζεται σε μια επιτυχημένη επαγγελματική εκπαίδευση.

Όσοι λοιπόν με μικροπολιτική διάθεση αντιπολιτεύονται μια τόσο ζωτικής σημασίας για το μέλλον των παιδιών μας μεταρρύθμιση στην πολύπαθη πόλη του Περάματος, κινούνται ως αρνητές της προόδου και υποθηκεύουν στο βωμό των αναχρονιστικών και ιδεοληπτικών τους αγκυλώσεων την καλυτέρευση των ζωών και των εκπαιδευτικών οριζόντων των νέων της περιοχής.