Με ποια καράβια για τις άγονες;

Του Ν. Δημοσθένους*

Πριν λίγες μέρες η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας – υπηρεσιακοί της παράγοντες για την ακρίβεια – άφηναν να διαρρεύσει ότι το υπουργείο πλέον θα είναι αυστηρό σε ότι αφορά στην


  νομιμότητα που έχει να κάνει με τους όρους ανάθεσης της εξυπηρέτησης των λεγόμενων «άγονων γραμμών». Οι ανεπίσημες διαρροές μάλιστα, κατονόμαζαν συγκεκριμένο εφοπλιστή, που κατά γενική ομολογία δεν υπηρετεί τους όρους των συμβάσεων που έχει συνυπογράψει με το ΥΕΝΑΝΠ, τονίζοντας με έμφαση ότι πλέον τελείωσε η «ανοχή» προς αυτόν.

Θετική η προσήλωση προς την νομιμότητα που επιδεικνύει το ΥΕΝΑΝΠ. Αν μη - τι άλλο; - στην Ελλάδα του 2009 το αυτονόητο, η νομιμότητα, θα έπρεπε να θεωρείται δεδομένη. Έστω και ύστερα από μια ανακοίνωση του αρμόδιου υπουργείου, το γεγονός ότι η νομιμότητα διεκδικείται, πρέπει να θεωρείται ένα θετικό βήμα.

Όλα αυτά προκύπτουν μετά από την ομόθυμη δήλωση επάρχων, δημάρχων και κοινοταρχών μικρών νησιών (αλλά τελευταία και μεγαλύτερων) που δεν εξυπηρετούνται και πλέον δεν θέλουν να εξυπηρετούνται απ’ τα απαρχαιωμένα πλοία που ο συγκεκριμένος εφοπλιστής δρομολογεί με επιδότηση του ΥΕΝΑΝΠ, στις συγκεκριμένες γραμμές.

Τις ίδιες μέρες, πάνω – κάτω, από τους Φούρνους και το Αγαθονήσι, ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης υπερασπίστηκε το αυτονόητο : ότι κάθε νησάκι και νησίδα της ακριτικής νησιωτικής Ελλάδας δεν μπορεί να θεωρείται άγονη γραμμή, έχει το δικαίωμα να συνδέεται, αν όχι με τον Πειραιά, τουλάχιστον με το κοντινότερο μεγαλύτερο νησί. «Κάθε μέρα πλοίο σε κάθε νησί» είναι το γνωστό μότο στο οποίο , ως σύνθημα, συμπυκνώνεται η παραπάνω πολιτική θέση.

Απορώ : που θα τα βρούνε τα πλοία; Και ο ένας (η ΝΔ) και ο άλλος (το ΠΑΣΟΚ) αντιλαμβάνονται τι τάζουν στους ιθαγενείς; Ή απλώς λένε «λόγια της πλώρης»; Το προεκλογικός υπησχεμένο είναι ανέφικτο.

Ποιος θα βρει το θάρρος να το πει;


Υ.Γ. 1 : Τα περί Ενιαίου Φορέα Διαχείρισης της Ακτοπλοΐας που με τον έναν ή άλλον τρόπο προβάλουν ως λύση του προβλήματος το ΚΚΕ και ο ΣΥΡΙΖΑ, υπό το πρίσμα και των εξελίξεων στην υπόθεση Παυλίδη, δεν είναι ανέφικτα. Είναι αστεία…

Υ. Γ. 2 : Απαιτείται σοβαρή πρόταση


*Ο Ν. Δημοσθένους είναι παράγοντας της ελληνικής ναυτιλίας

eep logo