Μικρή Λιμενική Ιστορία


Του Ν. Δημοσθένους*

Ευρισκόμενος στο εξωτερικό για επαγγελματικούς λόγους, εδώ και μήνες, παρακολουθώ μεν τα διαλαμβάνοντα εις την Ελλάδα, αλλά, όπως ένας προσεκτικός επισκέπτης του Portnet.gr μπορεί να παρατηρήσει, προσπαθώ να

  διατηρήσω μια «απόσταση ασφαλείας» παρεμβαίνοντας με την ταπεινή μου αρθρογραφία όσο το δυνατόν αραιότερα. Στον κανόνα αυτόν που έχω προσπαθήσει να εφαρμόσω τους τελευταίους μήνες, ελπίζω να μου επιτρέπει το Portnet.gr να κάνω μια μικρή εξαίρεση, με αφορμή μια δημοσιογραφική του επιτυχία. Διάβασα με χαρά, λοιπόν, τόσο την αποκλειστική είδηση της πύλης σας, πριν μια εβδομάδα, όσο και την πανηγυρική επιβεβαίωσή της απ’ τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας περί μετατροπής του λιμένος της Κορίνθου σε Ανώνυμο Εταιρεία.

Όντως το μοντέλο των Ανωνύμων Εταιρειών, που εισήγαγε το 2001 το ΠΑΣΟΚ στην Λιμενική Πολιτική της χώρας, απεδείχθη λειτουργικό. Θα μπορούσαμε σχηματικά να πούμε ότι είναι ένα προοδευτικό μέτρο που είναι επιτυχημένο και ως εκ τούτου ευλόγως η εφαρμογή του μπορεί να διευρυνθεί και σε άλλα μεγάλα περιφερειακά λιμάνια. Ίσως, πράγματι η Κόρινθος να είναι κατάλληλος στόχος για να αρχίσει αυτή η διευρυμένη εφαρμογή του μοντέλου των Α.Ε.. Μόνο που, στον νομό Κορίνθου εκλέγεται ο σημερινό υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας. Και μπορεί να μην έχει καμία σημασία και καμία σχέση, αλλά θυμήθηκα ότι το 1991, ως υπουργός Οικονομικών στην «Οικουμενική», τότε, ο Αντώνης Σαμαράς ήθελε να μετατρέψει σε Οργανισμό Λιμένος (κατά τα πρότυπα τότε του ΟΛΠ και ΟΛΘ) το λιμάνι της Καλαμάτας, όπου εκλεγόταν. Και πάνω – κάτω την ίδια περίοδο, ο Αχιλλέας Καραμανλής, εκλεγόμενος πάντα στον νομό Σερρών και ο Ν. Γκελεστάθης, ως υπουργός Μεταφορών, εκλεγόμενος στην Φωκίδα, οραματίστηκαν λιμάνια Εθνικής σημασίας στις περιφέρειές τους. Στην Ιτέα ο τελευταίος και στις εκβολές του Στρυμόνα, στα περίφημα… Νέα Κερδύλια ο αδελφός του ιδρυτού της Ν.Δ.

Οποιαδήποτε αναλογία με τα σημερινά μπορεί να είναι συμπτωματική, αφού και οι συνειρμοί πολλές φορές αδικούν τις προθέσεις. Αλλά, νομίζω, καλό είναι να έχουμε υπ’ όψιν μας τις λεπτομέρειες αυτής της μικρής Λιμενικής Ιστορίας.

*Ο Ν. Δημοσθένους είναι παράγοντας της ελληνικής ναυτιλίας

eep logo