Ημερίδα για τα υδατοδρόμια στην Κέρκυρα

ydroplano 1

 

• Από την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων και τον Οργανισμό Λιμένος Κέρκυρας

Στην κατάμεστη συνεδριακή αίθουσα του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 27/2 ημερίδα με θέμα:
«Τα υδατοδρόμια στην Ελλάδα ως μέσο βιώσιμης ανάπτυξης των μεταφορών - εμπειρία του Ιονίου»
που διοργάνωσαν η ΠΙΝ και ο Οργανισμός Λιμένος Κέρκυρας. Στην ημερίδα εκτός από τον περιφερειάρχη Ιονίων Νήσων Θ. Γαλιατσάτο και τον πρόεδρο του ΟΛΚΕ Σπ. Ανδριώτη, ομιλητές ήταν οι Κων/νος Σκορδίλης, προϊστάμενος Δ/νης Περιβάλλοντος της ΠΙΝ, ο Αν. Γκόβας εκπρόσωπος του φορέα διαχείρισης Υδατοδρομίων Κέρκυρας «Υδατοδρόμια Βορείου Ιονίου ΕΠΕ» και ο διευθυντής Δ2 ΥΠΑ, μέλος της επιτροπής αδειοδοτήσεων υδατοδρομίων Κ. Σφακιανάκης.
Παρευρέθηκαν επίσης εκπρόσωποι της τοπικής και περιφερειακής αυτοδιοίκησης, εκπρόσωποι παραγωγικών φορέων και άλλοι ενώ οι παρευρισκόμενοι είχαν την ευκαιρία να απευθύνουν ερωτήματα και να τοποθετηθούν σχετικά.
Ο περιφερειάρχης κατά την τοποθέτηση του επεσήμανε ότι «το δίκτυο των υδατοδρομίων Ιονίου- Δυτικής Ελλάδας θα λειτουργήσει θετικά αναφορικά με την συνοχή της ΠΙΝ λύνοντας τα σοβαρά προβλήματα επικοινωνίας που αντιμετωπίζουν τα νησιά μας».

Σπ. Ανδριώτης: Οδηγός η Κέρκυρα για την ταχύτερη δημιουργία υδατοδρομίων στην Ελλάδα

Ο Πρόεδρος του ΟΛΚΕ Σπ. Ανδριώτης, στην ομιλία του παρουσίασε την πρώτη ( και μοναδική προς το παρόν) άδεια λειτουργίας υδατοδρομίου στην Ελλάδα, αυτή της Κέρκυρας.
Ο Σπ. Ανδριώτης τόνισε ότι η εμπειρία που αποκτήθηκε από την αδειοδότηση του Υδατοδρομίου Κέρκυρας θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί ως «οδηγός» για την ταχύτερη δημιουργία υδατοδρομίων σε όλη την περιφέρεια των Ιονίων αλλά και στην υπόλοιπη Ελλάδα.
Πρόσθεσε δε ότι ο ένας χρόνος που χρειάστηκε τελικά από την κατάθεση του αιτήματος αδειοδότησης μέχρι την έκδοση της άδειας υδατοδρομίου είναι απαραίτητο να περιοριστεί στις 65 εργάσιμες μέρες όπως προβλέπει ο ν.4146/13 και παρέθεσε τους λόγους των καθυστερήσεων προκειμένου, όπως τόνισε «να μην επαναληφθούν»:
- Πολύμηνοι έλεγχοι για την έγκριση της ΜΠΕ (τροποποίηση ΑΕΠΟ) του υδατοδρομίου Κέρκυρας
- Χρονοβόρες διαδικασίες ελέγχου των Εγχειριδίων του Υδατοδρομίου
- Γραφειοκρατική διαδικασία για την έγκριση μετακίνησης της Επιτροπής για τη διενέργεια της Επιθεώρησης του Υδατοδρομίου
Παράλληλα κατέθεσε συγκεκριμένες προτάσεις για απαραίτητες τροποποιήσεις επί του νόμου 4146/13

Τα συμπεράσματα της ημερίδας

Ο περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων Θ. Γαλιατσάτος κατά το κλείσιμο της ημερίδας παρουσίασε τα συμπεράσματα τα οποία συνοψίζονται στα εξής 6 σημεία:
• Επιβεβαιώθηκε η σημασία ύπαρξης ικανού δικτύου υδατοδρομίων στο Ιόνιο την Αδριατική και τη Δυτική Ελλάδα για την συνοχή της ΠΙΝ, την άρση της απομόνωσης λόγω νησιωτικότητας και την οικονομική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής
• Προέκυψε εξαιρετικά ήπιας μορφής περιβαλλοντικό αποτύπωμα στην εγκατάσταση και λειτουργία των υδατοδρομίων
• Διαπιστώθηκε ότι απαιτείται τροποποίηση του υφιστάμενου νομικού πλαισίου ώστε να αξιοποιηθεί θετικά η εμπειρία της Κέρκυρας και του ιονίου. Στόχος είναι, όπως υπογράμμισε ο περιφερειάρχης, να είμαστε αποτελεσματικοί και γρήγοροι στις διαδικασίες με σεβασμό στο συμφέρον του πολίτη και της περιοχής μας
• Εδραιώθηκε η πεποίθηση ότι οι άδειες πρέπει να λαμβάνονται και να ανήκουν σε δημόσιους φορείς
• Ανέκυψε η ανάγκη ανάληψης άμεσων πρωτοβουλιών στην κατεύθυνση της ενεργοποίησης , ενημέρωσης και υποβοήθησης των αρμόδιων φορέων της περιοχής με στόχο την όσο το δυνατόν συντομότερη αποκατάσταση του δικτύου των υδατοδρομίων
• Επιβάλλεται η αναζήτηση μιας ενδεχόμενης κρατικής ενίσχυσης των μεταφορών, μέσω επιδότησης του εισιτηρίου με εφαρμογή της αρχής του μεταφορικού ισοδύναμου. Είναι ένα ζήτημα κατέληξε ο Θ. Γαλιατσάτος , που θα το θέσουμε στη νέα κυβέρνηση προκειμένου να έχουμε ένα προσιτό για όλους εισιτήριο.
«Είμαστε βέβαιοι, κατέληξε ο περιφερειάρχης, ότι το μέλλον είναι μπροστά μας και μας επιφυλάσσει ευχάριστες εξελίξεις για το καλό της περιοχής μας».

Οι τοποθετήσεις τόσο του εκπροσώπου της ΥΠΑ κ. Σφακιανάκη όσο και του εκπροσώπου του Λιμενικού Σώματος κ. Σπανού, επιβεβαίωσαν τη θετική πρόθεση των εμπλεκόμενων φορέων για τη λύση των προβλημάτων και τη δημιουργία πλούσιου και ασφαλούς δικτύου υδατοδρομίων σε όλη τη χώρα.
«Τα συμπεράσματα της ημερίδας μετά την ανάλυση της εμπειρίας όλων των εμπλεκομένων φορέων από το πρώτο στάδιο της απόφασης για δημιουργία υδατοδρομίου μέχρι την τελική φάση της επίσημης αδειοδότησης , όπως τονίστηκε από τους διοργανωτές, ελπίζουμε να χρησιμοποιηθούν για την τροποποίηση των διαδικασιών, έτσι ώστε να επισπευσθούν οι αδειοδοτήσεις των υδατοδρομίων σε όλη την Ελλάδα.

Επισυνάπτουμε και την πρώτη άδεια λειτουργίας υδατοδρομίων στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στο λιμάνι της Κέρκυρας.

eep logo