Την Τετάρτη αναμένεται η απόφαση της ΕΣΑΛ για το master plan του ΟΛΠ

limani peiraia krouaziera

Οι επενδύσεις που πρόκειται να πραγματοποιήσει η Cosco ανέρχονται στο ποσό των  580 εκατ. ευρώ

Ολοκληρώθηκε αργά το απόγευμα της Τρίτης από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) στο υπουργείο Ναυτιλίας η εξέταση της πρώτης φάσης του master plan του ΟΛΠ που αφορά τις υποχρεωτικές επενδύσεις από τον ΟΛΠ ύψους 293,7 εκατ. ευρώ.

Η συνεδρίαση της επιτροπής αναμένεται να συνεχιστεί μέχρι αργά το βράδυ της Τρίτης με την εξέταση και των πρόσθετων επενδύσεων από την Cosco, ενώ η απόφαση της ΕΣΑΛ αναμένεται να γνωστοποιηθεί την Τετάρτη 20 Φεβρουαρίου. Η συνεδρίαση της επιτροπής πραγματοποιείται υπό την προεδρία του γγ Λιμένων και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, Χρήστου Λαμπρίδη.

Συνολικά, οι επενδύσεις που πρόκειται να πραγματοποιήσει η Cosco υποχρεωτικές και πρόσθετες ανέρχονται στο ποσό των περίπου 580 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 293,7 εκατ. ευρώ είναι υποχρεωτικές.

Στις υποχρεωτικές περιλαμβάνεται η επέκταση του επιβατικού λιμένα στη νότια ζώνη, η επισκευή γερανογεφυρών στοιβασίας (έχει ολοκληρωθεί), η μετατροπή της πενταγωνικής αποθήκης σε επιβατικό σταθμό κρουαζιέρας, η υπόγεια οδική διασύνδεση σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων με πρώην χώρο ΟΔΔΥ, η κατασκευή νέου προβλήτα πετρελαιοειδών (έχει ολοκληρωθεί) η επέκταση του σταθμού αυτοκινήτων στο λιμάνι του Ηρακλέους, αλλά και η βελτίωση των δομών της ναυπηγοεπισκευής(δύο πλωτές δεξαμενές)

Σύμφωνα με πληροφορίες, η ΕΣΑΛ αναμένεται να προχωρήσει στην έγκριση των υποχρεωτικών επενδύσεων του λιμανιού, οι οποίες θα πρέπει να έχουν γίνει έως το 2021, προκειμένου να μεταβιβασθεί στην Cosco και το υπόλοιπο 16% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ, εκτός από το 51% που απέκτησε το 2016.

Το πρωί στην ακρόαση των εκπροσώπων των φορέων που τοποθετήθηκαν στο πρώτο μέρος είναι «όχι» στη δημιουργία εμπορικού κέντρου μέσα στο λιμάνι τύπου «mall», ενώ τέθηκε για ακόμα μία φορά η έλλειψη Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) για κάθε έργο που θα γίνει και μπορεί να περιλαμβάνει το κυκλοφοριακό, τη μέτρηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης ή του θορύβου, κ.ά.

Για την επέκταση της προβλήτας κρουαζιέρας τέθηκε θέμα τεκμηρίωσης, γιατί θα πρέπει να γίνει η συγκεκριμένη επένδυση από πλευράς ΟΛΠ, ενώ ζητήθηκε μελέτη σκοπιμότητας.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ)

eep logo