ΟΛΠ: Πορεία για την πρώτη θέση των λιμένων της Μεσογείου

olp cosco

Συγκλίνουσες είναι οι απόψεις αλλά και τα στοιχεία που δείχνουν ότι το τρέχον έτος το λιμάνι του Πειραιά θα βρεθεί στην πρώτη θέση της κατάταξης των λιμένων της Μεσογείου και στην Πέμπτη θέση της κατάταξης των ευρωπαϊκών λιμένων.
Ωστόσο χθες κατά τη διάρκεια της ετήσιας εκδήλωσης της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης και εξ αφορμής και των επισημάνσεων του προέδρου της κ. Φ. Κωστόπουλου κύκλοι των χρηστών δεν έκρυβαν τον προβληματισμό τους για την, προσωρινώς ανασταλθείσα, «απόπειρα» εμπλοκής του ΚΑΣ με «προκάλυμμα» την εμπλοκή ολόκληρου του Πειραιά στην υλοποίηση του master plan του ΟΛΠ.
Η οποία και προκάλεσε την «οργή» και την αντίδραση σύσσωμών των παραγωγικών τάξεων της πόλης. Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά την ομιλία του ο πρόεδρος της Δ.Ν.Ε. κ. Φ. Κωστόπουλος μεταξύ των άλλων χαρακτήρισε κομβικής σημασίας για τον Πειραιά να ολοκληρώσει το συντομότερο δυνατό τις λιμενικές επενδύσεις ώστε να προλάβει τα σημαντικά επίσης επενδυτικά σχέδια λιμανιών που ανταγωνίζεται.

Η Ιταλική «προσπάθεια» και οι σιδηρόδρομοι

Να σημειωθεί ότι ο κ. Κωστόπουλος εστίασε και στη σιδηροδρομική κάλυψη τονίζοντας ότι ο Πειραιάς για να φτάσει τα τρία μεγαλύτερα ευρωπαϊκά λιμάνια που έχουν ανεπτυγμένο σιδηροδρομικό δίκτυο και σύγχρονα εμπορευματικά κέντρα είναι απαραίτητη η κάλυψη αυτών των «ανταγωνιστικών μειονεκτημάτων» όπως τα χαρακτήρισε. Το σιδηροδρομικό τοπίο πάντως φαίνεται ότι απασχολεί και τους χρήστες των λιμενικών εγκαταστάσεων σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη καθώς δεν έχει, όπως από τις συζητήσεις εξήχθη, διαλάθει της προσοχής η προσπάθεια Ιταλικών λιμένων με πρόταγμα τις έως και άριστες σιδηροδρομικές τους καλύψεις να «κλέψουν» μερίδα του έργου που συντελείται στα δύο μεγάλα ελληνικά λιμάνια. Πόσο δε μάλλον όταν κυβέρνηση της Ιταλίας σχεδιάζει να υπογράψει μνημόνιο κατανόησης το οποίο θα προβλέπει πως θα ενταχθεί στην πρωτοβουλία «Μία Ζώνη, Ένας Δρόμος» της Κίνας, όπως πρόσφατα αποκάλυψε η εφημερίδα Financial Times. Να σημειωθεί ότι οι χρήστες των λιμενικών εγκαταστάσεων φαίνεται να «επενδύουν» στην ανάπτυξη των σιδηροδρομικών καλύψεων διατηρώντας ωστόσο συγκρατημένη αισιοδοξία καθώς είναι γνωστό ότι στο σιδηροδρομικό άξονα Πειραιά-Θεσσαλονίκης
θα έχουν ολοκληρωθεί πλήρως τα έργα τηλε-διοίκησης, σηματοδότησης και ETCS σε όλο το μήκος του το 2020. Γεγονός που θα επιτρέψει την αύξηση της ταχύτητας και της ασφάλειας σε πολύ περισσότερα σημεία, με αποτέλεσμα η διάρκεια του δρομολογίου ( για τα επιβατικά τραίνα)να μειωθεί στις 3 ώρες και 30 λεπτά με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται και για την δρομολόγηση υπερταχέων ( για τα ελληνικά δεδομένα) εμπορευματικών συρμών.

Το «άνοιγμα» της αγοράς

Ένα άλλο στοιχείο του προβληματισμού που φαίνεται να διακατέχει μερίδα των παραγωγικών τάξεων και συνδέεται με τους επιχειρησιακούς σχεδιασμούς του ΟΛΠ είναι και το θέμα του αναγκαίου «ανοίγματος» προς τους χρήστες ώστε να επιτευχθεί «διασπορά» έργου και όχι «συγκέντρωση» υπό την COSCO. Και τούτο καθώς, όπως κατέστη σαφές, ο ευρύτερος Πειραιάς προσδοκά σε μία ανάπτυξη μέσω και των δραστηριοτήτων των ναυτικών πρακτορείων, και όχι μόνο, και σε ένα πλαίσιο free & fair competition έργου που θα δικαιολογήσει το άνοιγμα, μεταξύ των άλλων θετικών, και ενός μεγάλου αριθμού θέσεων εργασίας στις εκτός λιμένος επιχειρηματικές δραστηριότητες.

Η 100χρονη Δ.Ν.Ε. και οι διεθνείς εξελίξεις

Για τον εορτασμό των 100 χρόνων από της ιδρύσεώς της οδεύει με την συμπλήρωση των 3 χρόνων θητείας του παρόντος προεδρείου της η Διεθνής Ναυτική Ένωση όπως αποκάλυψε ο πρόεδρος κ. Φ. Κωστόπουλος σημειώνοντας ότι πρωταρχικός στόχος της Ένωσης είναι να διατρανώσει το κύρος της ώστε να είναι αντάξιο της μακρόχρονης ιστορίας της και της προσφοράς της στα λιμενικά δρώμενα της χώρας. Ο κ. Κωστόπουλος με την ευκαιρία αυτή αναφέρθηκε στις δομικού χαρακτήρα αλλαγές που συνέβησαν τα τελευταία πέντε χρόνια στην αγορά των παγκόσμιων ναυτιλιακών γραμμών, στις «συμμαχίες» που διαμορφώθηκαν αλλά και στις στρατηγικές των λιμένων σημειώνοντας πως η στρατηγική επιλογή των εταιριών για τα λιμάνια μεταφόρτωσης είναι καθοριστική για το μέλλον των λιμανιών της Μεσογείου. Μάλιστα δεν παρέλειψε να αναφέρει ότι η ανταγωνιστικότητα ενός λιμένα εξαρτάται από το σύνολο των υπηρεσιών που προσφέρει για να αναφερθεί στην Πλοηγική Υπηρεσία, τις ρυμουλκήσεις, τις εξυπηρέτηση των φορτίων κλπ τονίζοντας ότι η Δ.Ν.Ε. συνεργάζεται με τους εμπλεκόμενους φορείς για την επίτευξη του κοινού στόχου που δεν είναι άλλο από την συνεχή βελτίωση της ταχύτητας εξυπηρέτησης των πλοίων σε ανταγωνιστικό κόστος.

Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Από τις επισημάνσεις του προέδρου της Δ.Ν.Ε. δεν θα μπορούσε να διαλάθουν και αυτές για τον ΟΛΘ. Όπως ανέφερε ο ΟΛΘ υπό τον νέο πάροχο μπορεί να προσελκύσει μεγαλύτερο ενδιαφέρον καθώς εκτός από το τοπικό φορτίο που βρίσκεται σε καλή ιισσοροπία (εισαγωγών εξαγωγών) μπορεί να εξυπηρετήσει και φορτία transit λειτουργόντας σαν πύλη τω Βαλκανίων εφόσον ολοκληρωθούν οι σιδηροδρομικές διαβαλκανικές συνδέσεις και μεγαλώσει τα βυθίσματα για να εξυπηρετεί μεγαλύτερα πλοία. Από την πλευρά του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ κ. Σ. Θεοφάνης αναφέρθηκε στα επιχειρησιακά σχέδια του ΟΛΘ προβαίνοντας σε ανάλογες επισημάνσεις με εκείνες που είχε προ ημερών κάνει από του βήματος του forum των Δελφών.

Οι άλλες παρεμβάσεις

Στην χθεσινή εκδήλωση της Δ.Ν.Ε. παρεμβάσεις μεταξύ των άλλων έκαναν ο γ.γ. Λιμένων του ΥΝΝΠ κ. Χ. Λαμπρίδης, ο πρόεδρος του ΝΕΕ κ. Γ. Πατέρας, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ κ. Σ. Θεοφάνης ο εκπρόσωπος της PCT SA Α. Βαμβακίδης αλλά και ο εκπρόσωπος του ΕΒΕ Πειραιώς κ. Μαρκομιχάλης.

theseanation.gr

eep logo