Ανάγκη επιπλέον ναυπηγικών μονάδων - Καθοριστικό ρόλο παίζουν ασφάλεια, συνέργειες και υπηρεσίες
Τα «μικρά» ελληνικά λιμάνια που δεν διαθέτουν βυθίσματα και υποδομές υποδοχής κρουαζιερόπλοιων «διώχνουν» τα κρουαζιερόπλοια μεγάλων ναυτιλιακών εταιριών του τομέα της κρουαζιέρας. Η διαπίστωση αυτή «καταγράφηκε» κατά την πρώτη ημέρα των εργασιών του 5ου Posidonia Sea Tourism Forum που είναι σε εξέλιξη καθώς όπως τονίστηκε η Ελλάδα παρουσιάζει ένα εξαιρετικό μεγάλο αριθμό προορισμών, κυρίως νησιωτικών, που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν και να ενδυναμώσουν τις τοπικές οικονομίες και το τουριστικό πρόσημο της χώρας αλλά οι λιμενικές υποδομές δεν το δικαιολογούν.
Μεγάλος κίνδυνος και για τους υφιστάμενους ελληνικούς προορισμούς, πλην της ιδιάζουσας περίπτωσης της Σαντορίνης, φαίνεται ότι αποτελεί ο γιγαντισμός των κρουαζιερόπλοιων που είτε είναι δρομολογημένα, είτε θα δρομολογηθούν προσεχώς καθώς μέχρι το 2023 θα προστεθεί ένας μεγάλος αριθμός νεότευκτων.
Τα νησιωτικά λιμάνια δεν διαθέτουν τα κατάλληλα βυθίσματα ούτε και τις κατάλληλες υποδομές, οι οποίες σε ορισμένες των περιπτώσεων είναι υποδεέστερες ακόμη και για τις απαιτήσεις της εσωτερικής ακτοπλοΐας, γεγονός που έχει σαν αποτέλεσμα στο χάρτη των προορισμών να βρίσκονται το Κατάκολο, ο Πειραιάς που έχει και κομβικό ρόλο, η Μύκονος, η Σαντορίνη, ο Βόλος και η Θεσσαλονίκη που επίσης προσδοκά να διαδραματίσει ρόλο και στον συγκεκριμένο τομέα του θαλάσσιου τουρισμού.
Συμπερασματικά και παρά το γεγονός ότι η Ελλάδα έχει αναγνωριστεί ως ένας εκ των ασφαλών προορισμών για τους τουρίστες και τους επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων «χάνει» από τις λιμενικές της υποδομές, όπως επιπλέον χάνει και η εθνική της οικονομία από την «ανυπαρξία» ναυπηγικών μονάδων, πλην της περίπτωσης της Σύρου, όπου κρουαζιερόπλοια θα μπορούσαν να εκτελέσουν επισκευές όπως γίνεται σε Ιταλία. Γαλλία, Ισπανία και Κροατία.
Ασφάλεια, συνέργειες και υπηρεσίες από ότι φάνηκε στις συζητήσεις στο περιθώριο της διοργάνωσης παίζουν καθοριστικό ρόλο για τις αποφάσεις των επιτελικών στελεχών αλλά και των tour operators που ειδικεύονται στην κρουαζιέρα δηλαδή τομείς που θα πρέπει να «δουλευτούν» από κοινού προκειμένου το διεθνές επιβατικό κοινό να «επιβάλει» ελληνικούς προορισμούς.
Σημειώνεται τέλος, ότι η μόνη εταιρία που έχει μέχρι στιγμής ασκήσει επιτυχή πολιτική ανάδειξης νέων προορισμών στην νησιωτική Ελλάδα είναι η Celestyal Cruise.