Ελληνικών συμφερόντων το 40% των νέων παραγγελιών σε LNG Carriers

lng ship

Αύξηση 11% το 2019 στον στόλο των LNG Carriers σε σχέση με το 2018

Ο παγκόσμιος στόλος πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carrier) προβλέπεται να επεκταθεί και το 2020 λόγω της συνεχούς ανάπτυξης του εμπορίου LNG, σύμφωνα με την τελευταία αναφορά, της Clarksons Research.

Στα τέλη Ιουνίου του 2019, ο στόλος των LNG Carriers ανερχόταν σε 570 πλοία με χωρητικότητα 85 εκατομμυρίων τόνων, δηλαδή αύξηση 11% σε σύγκριση με το 2018.

Η έρευνα της Clarksons Research προβλέπει αύξηση 5,6% και 6,9% το 2019 και το 2020 αντίστοιχα. Μακροπρόθεσμα ο στόλος των LNG Carriers, θα ξεπεράσει το στόλο VLCC μέχρι το 2026, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Clarksons Research, Steve Gordon, ο οποίος πρόσθεσε ότι υπάρχει ένα αυξανόμενο ενδιαφέρον για τα LNG μικρής κλίμακας, τα FSRU, τα FLNG και το LNG ως καύσιμο πλοίων. Το παγκόσμιο εμπόριο υγροποιημένου φυσικού αερίου συνεχίζει την ισχυρή αναπτυξιακή του φάση, με αναμενόμενη αύξηση 8,4% το 2019 και 7,4% το 2020. Η πρόσφατη αύξηση των εξαγωγών ήρθε από την Αυστραλία και τις ΗΠΑ, ενώ η Κίνα οδήγησε στην αύξηση των εισαγωγών (60% 2018), σχολίασε ο Gordon.

Tο 2018 τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 77 LNG carriers εκ των οποίων τα 68 είναι μεταφορικής ικανότητας άνω των 40.000 κυβικών μέτρων
Το συνολικό βιβλίο παραγγελιών τον Ιούνιο του 2019 περιελάμβανε 141 LNG Carriers, 21,1 εκατ. κ.μ. και αξίας 24,5 δις. δολ . Το 40% της μεταφορικής ικανότητας του orderbook ανήκει σε ελληνικά συμφέροντα.

Τελευταίες κινήσεις ελλήνων εφοπλιστών που κατεγράφησαν στο τομέα των νέων παραγγελιών LNG Carriers ήταν της Maran Gas Maritime η οποία προχώρησε στην τοποθέτηση μιας ακόμη παραγγελίας LNG Carriers, ανεβάζοντας έτσι τον συνολικό αριθμό του στόλου της σε LNG Carriers στα 44, εκ των οποίων τα 15 είναι υπό ναυπήγηση, ενώ λίγες ημέρες πριν η Minerva Marine της οικογένειας Ανδρέα Μαρτίνου, σύμφωνα με την Allied Shipbroking, προχώρησε σε συμφωνία με το νοτιοκορεατικό ναυπηγείο Samsung Heavy Industries (SHI) για την κατασκευή πλοίου μεταφοράς LNG χωρητικότητας 174.000 κυβικών μέτρων, το οποίο θα παραλάβει το 2022. Πρόκειται για το πέμπτο πλοίο LNG Carriers του στόλου της Minerva Marine.

theseanation.gr

Pin It