Νέο μοντέλο για την αξιοποίηση των περιφερειακών λιμανιών

limani hgoumenitsa

Ο Γ.Πλακιωτάκης εξήγγειλε «νέα φιλοσοφία» για την καλύτερη αξιοποίηση του κάθε λιμανιού

 

Την κατάργηση της οριζόντιας και ενιαίας λογικής αξιοποίησης των περιφερειακών λιμανιών της χώρας μέσω υποπαραχωρήσεων, εξήγγειλε ο υπουργός Ναυτιλίας Γ.Πλακιωτάκης κατά την ενημέρωση των ναυτιλιακών συντακτών την Τετάρτη το μεσημέρι.

Ο υπουργός Ναυτιλίας υποστήριξε ότι σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ και μέσα από μελέτες που θα γίνουν, θα προκριθεί το μοντέλο (παραχωρήσεων ή υποπαραχωρήσεων) που ταιριάζει στο προφίλ ενός εκάστου λιμανιού ώστε να επιτευχθούν οι βέλτιστες λύσεις για το δημόσιο συμφέρον, την προσέλκυση πόρων για το κράτος και φυσικά την προσέλκυση επενδύσεων.

«Τα δέκα μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας, μετά τον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη, πρέπει να γίνουν ατμομηχανές ανάπτυξης και αποτελούν μέρος της αλυσίδας logistics και ενέργειας», υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο υπουργός Ναυτιλίας. Και ο Γιάννης Πλακιωτάκης αποκάλυψε ότι είχε ήδη επαφές με τη ΔΕΠΑ, καθώς υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον για εγκαταστάσεις LNG στα λιμάνια της Πάτρας, της Ηγουμενίτσας, του Ηρακλείου και του Πειραιά.

Απαντώντας σε ερώτηση του Portnet σχετικά με τις συναντήσεις του την Τρίτη με τους πρέσβεις του Κουβέιτ και του Κατάρ, ο υπουργός Ναυτιλίας είπε ότι πρόθεση της κυβέρνησης είναι οι επενδυτές να γνωρίζουν εκ των προτέρων τους όρους του παιχνιδιού. Και ξεκαθάρισε ότι όταν μιλάει για παραχωρήσεις και υποπαραχωρήσεις, δεν μιλάει για ξεπούλημα.
«Να το πούμε λαϊκά, είπε ο υπουργός. Μιλάμε για «ενοίκιο», υπογράμμισε. Εγώ, συνέχισε, χρησιμοποιώ την ίδια γλώσσα. Ότι έλεγα προεκλογικά λέω και μετεκλογικά».

Σε ότι αφορά τον ΟΛΠ ο κ. Πλακιωτάκης ανέφερε ότι εντός του Αυγούστου αναμένεται το νέο τροποποιημένο master plan των επενδύσεων του ΟΛΠ, με στόχο εντός του έτους να έχουν λυθεί τα προβλήματα και να ξεκινήσουν οι εργασίες.

Ακόμη, ο Γ.Πλακιωτάκης υποστήριξε ότι αποτελεί προτεραιότητα το εξοπλιστικό πρόγραμμα του Λιμενικού Σώματος.
Ειδικότερα δε το Εθνικό Σύστημα Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Επιτήρησης (ΕΣΟΘΕ), για το οποίο υπήρχε κίνδυνος να χαθούν 62 εκατ. ευρώ από Κοινοτικούς Πόρους και μόνο της τελευταία στιγμή κατέστη δυνατόν να εγγραφούν προσωρινά στο εθνικό σκέλος τα κονδύλια αυτά. Στόχος είναι, σύμφωνα με τον Γ.Πλακιωτάκη, να συμβασιοποιηθεί το έργο μέχρι τον Σεπτέμβριο και να αποφευχθεί το ενδεχόμενο απώλειας μέρους της χρηματοδότησης.

Τέλος ο υπουργός προανήγγειλε πρωτοβουλία σε συνεργασία με το ΣΕΕΝ για την αντιμετώπιση του προβλήματος που αντιμετωπίζει η ναυτιλία με το αυξημένο κόστος που προκαλεί η εφαρμογή του νέου κανονισμού για τα καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο.

Pin It