«Οι Στρατηγικές Επιπτώσεις των Κινεζικών Επενδύσεων στο λιμάνι του Πειραιά»

hmerida stratigikon epiptoseon limani peiraia

Ημερίδα από το Ίδρυμα Konrad Adenauer και το Ινστιτούτο Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων

Στις 18 Φεβρουαρίου 2020, το Ίδρυμα Konrad Adenauer και το Ινστιτούτο Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων (ΙΔΟΣ) συνδιοργάνωσαν ημερίδα με θέμα: «Οι Στρατηγικές Επιπτώσεις των Κινεζικών Επενδύσεων στο λιμάνι του Πειραιά». Οι εισηγήσεις ξένων και Ελλήνων εμπειρογνωμόνων κάλυψαν οικονομικές, γεωπολιτικές και κοινωνικές πτυχές της επένδυσης της COSCO στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας μας, όπως και το ευρύτερο πλαίσιο των ελληνοκινεζικών σχέσεων.

Στα κύρια σημεία της εκδήλωσης συγκαταλέγονται:

* Η πορεία της κινεζικής πρωτοβουλίας του «Νέου Δρόμου του Μεταξιού» από το 2013 έως σήμερα. Αναδείχθηκε η προσγείωση των αρχικών εκτιμήσεων ως προς τον όγκο των διαθέσιμων επενδυτικών κεφαλαίων, όπως και ο κίνδυνος της λεγόμενης «παγίδας χρέους» σε πολλές χώρες που λαμβάνουν δάνεια από κινεζικές τράπεζες. Σημειώθηκε, πάντως, ότι η περίπτωση του Πειραιά δεν εντάσσεται σ’ αυτήν την κατηγορία.

* Συζητήθηκε η παγκόσμια εμβέλεια κινεζικών ναυτιλιακών εταιρειών και ειδικότερα της COSCO στο πλαίσιο του σχεδίου “Μπλε Οικονομία” της Κίνας. Τονίστηκε η εξάπλωση της εταιρείας σε πληθώρα ευρωπαϊκών λιμανιών, ενώ έμφαση δόθηκε στην κινεζική παρουσία στην Ελλάδα και την Ανατολική Μεσόγειο υπό το πρίσμα της αυξανόμενης γεωπολιτικής σημασίας της περιοχής, σε συνδυασμό με τις προτεραιότητες της ΕΕ, των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ.

* Παρουσιάστηκε η εξέλιξη της επένδυσης στον Πειραιά από το στάδιο της αρχικής σύλληψης έως την ανάληψη του συνολικού του ΟΛΠ από την COSCO . Εξετάστηκε η πορεία του λιμένος Πειραιώς ως προς την εντυπωσιακή αύξηση της χωρητικότητας του μετά το 2009 και την μετατροπή του σε ένα από τα κυριότερα εμπορικά λιμάνια της Ευρώπης.

* Τονίστηκε ότι ο Πειραιάς καθίσταται σημαντικό σημείο εισόδου κινεζικών προϊόντων στην ευρωπαϊκή αγορά και ιδιαίτερα την τελευταία διετία, εν μέσω του εμπορικού πολέμου μεταξύ της Κίνας και των ΗΠΑ. Επισημάνθηκε ότι προς το παρόν η επένδυση στον ΟΛΠ φαίνεται να περιστρέφεται κατά προτεραιότητα γύρω από τον αυξανόμενο αριθμό των εμπορευματοκιβωτίων (5,6 εκατ. μέχρι στιγμής) και, κατά δεύτερο λόγο, την προώθηση της κρουαζιέρας.

 

Pin It