«Αρρυθμίες» στην ναυτιλία λόγω της κρίσης στην κινέζικη οικονομία

naftilia glaroi

Τρία σενάρια για την αλληλεπίδραση των δύο πεδίων λόγω του ξεσπάσματος του κοροναϊού

Τρία σενάρια -με το τρίτο να είναι το εφιαλτικότερο- περιγράφει στην ανάλυσή του ο επικεφαλής αναλυτής της BIMCO, Peter Sand,ο οποίος και επισημαίνει ότι το ξέσπασμα του νέου κοροναϊού δείχνει πόσο εξαρτημένη έχει γίνει η ναυτιλία στην κινεζική οικονομία. Ειδικότερα στην πρόσφατη ανάλυση ο BIMCO προειδοποίησε ότι ο αντίκτυπος της επιδημίας κοροναϊού στην Κίνα είναι ήδη σοβαρός και θα μπορούσε να επιδεινωθεί εάν διατηρηθούν τα αυστηρά μέτρα δημόσιας υγείας για παρατεταμένο χρονικό διάστημα. Τα αρνητικά αποτελέσματα είναι ήδη ορατά.

Σύμφωνα με τον Alphaliner εκτιμάται ότι 1,7 εκατομμύρια TEU εξαγωγές από την Κίνα έχουν ακυρωθεί από τα τέλη Ιανουαρίου, ενώ από ανεπίσημες αναφορές προκύπτει ότι πολλές από τις υπόλοιπες αναχωρήσεις πλοίων ταξιδεύουν με όχι πλήρες φορτίο. Τα πρακτορεία και οι μεταφορείς των πλοίων ανέφεραν ότι η έλλειψη φορτηγών είναι ένας σοβαρός παράγοντας και το BIMCO δείχνει ότι σε μερικές επαρχίες, μέχρι και τα δύο τρίτα του εργατικού δυναμικού του δεν έχει παρουσιαστεί για εργασία.

Ο επικεφαλής αναλυτής του BIMCO, Peter Sand, περιέγραψε τρία πιθανά σενάρια για τον αντίκτυπο της επιδημίας στη ναυτιλία. Στο πρώτο, τα μέτρα ελέγχου της Κίνας να επιτύχουν και η εργασία να αρχίσει να επιστρέφει στο φυσιολογικό, στα κινεζικά εργοστάσια μέχρι τον Μάρτιο, ώστε η ζήτηση και η παραγωγή να κινηθούν ανάλογα. Στη δεύτερη, η εξομάλυνση δεν συμβαίνει μέχρι τον Απρίλιο.
Στο τρίτο και το χειρότερο σενάριο, ο ιός εξακολουθεί να εξαπλώνεται με τρόπους που δεν είναι δυνατόν να προβλεφθούν ή να αναλυθούν. Με σημαντικές νέες περιπτώσεις που αναφέρθηκαν στο Ιράν τη Νότια Κορέα και την Ιταλία , η τελευταία περίπτωση είναι πιθανή.

Το πρώτο σενάριο συνεπάγεται σχετικά μικρή ελάττωση των παγκόσμιων αλυσίδων εφοδιασμού και ένα διαχειρίσιμο αντίκτυπο στους μεταφορείς.

Το δεύτερο σενάριο θα ήταν πιο σοβαρό. Με την αναγκαστική διακοπή απασχόλησης του εργατικού δυναμικού στην Κίνα να επεκτείνεται τον Απρίλιο, θα επεκταθούν περαιτέρω οι διαταραχές της παραγωγής, της ενδομεταφοράς και των λιμενικών εργασιών. Δεδομένου του χαμηλότερου όγκου των εμπορευματοκιβωτίων, που προκλήθηκε από την παύση της περιφερειακής μεταποίησης, η διαταραχή θα μπορούσε να επεκταθεί σε μια παγκόσμια έλλειψη εφοδιασμού λιανικής και μεταποιημένων προϊόντων.

Για τα δεξαμενόπλοια, η ζημιά έχει ουσιαστικά γίνει, αφού το διάστημα μεταξύ της άρσης των κυρώσεων των ΗΠΑ για το Cosco Dalian και των επιπτώσεων του κοροναϊού, τα ποσοστά των δεξαμενόπλοιων έπεσαν από πάνω από $ 100.000 την ημέρα τον Δεκέμβριο σε μόλις $ 18.000 την ημέρα τον Ιανουάριο. Προβλέπεται ότι οι ζημιές θα είναι στο έλεος της ασθένειας κατά τη διάρκεια του Φεβρουαρίου μέχρι το Μάρτιο και δεν θα εμφανίσουν αναγκαστικά μια απότομη ανάκαμψη στη συνέχεια.

Ο Sand επισημαίνει «Το ξέσπασμα του νέου κοροναϊού έχει απεικονίσει πόσο εξαρτημένη έχει γίνει η ναυτιλία στην κινεζική οικονομία. Αν μεγάλα τμήματα του κινεζικού εργατικού δυναμικού βρίσκονται σε καραντίνα, τα τμήματα εμπορικής ναυτιλίας θα κολλήσουν σε σκοτεινή περιοχή».

Όσον αφορά τα ναυτιλιακά συμφέροντα, ο αντίκτυπος στα κινεζικά ναυπηγεία μπορεί να αποδειχθεί ένα από τα λίγα θετικά: η παράδοση νέας χωρητικότητας περιορίστηκε προσωρινά με μέτρα απομόνωσης, τα οποία θα βοηθήσουν στην υποστήριξη των ποσοστών της ναυλαγοράς.

theseanation.gr

 

Pin It

eep logo