«Εκτός μάχης» 250 προγραμματισμένα δρομολόγια λόγω Covid19

container ship xxl

Αυξάνει δραματικά ο αριθμός των «κενών» εμπορευματοκιβωτίων

Περισσότερα από 250 δρομολόγια μεγάλων γραμμών εμπορευματοκιβωτίων πρόκειται να τεθούν «εκτός μάχης» σε όλο τον κόσμο κατά το δεύτερο τρίμηνο του έτους καθώς αυξάνει εκθετικά ο αριθμός των «κενών» ελέω των συνεπειών της πανδημίας.

Σύμφωνα με στοιχεία του Alphaliner μόνο για τον τρέχοντα μήνα η μείωση είναι της τάξης του 30%. Σχεδόν όλες οι γνωστές μεγάλες εταιρίες ετοιμάζουν αναδιαρθρώσεις για το δίμηνο Απρίλιου- Μαΐου καθώς η εικόνα στα Ευρωπαϊκά λιμάνια δεν είναι καλή, ούτε βέβαια και αυτή στα Αμερικανικά. Μάλιστα ενδεικτική της κατάστασης στα Αμερικανικά λιμάνια η εικόνα του Λος Άντζελες που εμφάνισε μείωση 30.9% σε σχέση με το Μάρτιο πέρυσι. Το λιμάνι κινήθηκε με 449.568 teu τον Μάρτιο, ενώ οι όγκοι για το πρώτο τρίμηνο του 2020 μειώθηκαν κατά 18,5% σε σύγκριση με το 2019. Οι όγκοι του Μαρτίου κατέγραψαν το χαμηλότερο ποσοστό μηνιαίου φορτίου από τις Φεβρουαρίου 2009 που θεωρείται «ιστορικό χαμηλό» δεκαετίας.

Αγωνία για τα Ευρωπαϊκά λιμάνια

Στο μεταξύ στελέχη του τομέα των εμπορευματοκιβωτίων «κρατούν την ανάσα τους» καθώς η έξαρση του κορωνοϊού στην Ευρώπη δεν έχει «κτυπήσει» στο βαθμό που «κτύπησε» τα Κινεζικά λιμάνια με αποτέλεσμα η διακίνηση να εξελίσσεται προς ώρας σε ικανοποιητικά επίπεδα. Ωστόσο η αγωνία εστιάζει στο τι θα συμβεί όταν η Κίνα βάλει «στο φούλ τις μηχανές» παραγωγής οπότε θα υπάρξει συμφόρηση εμπορευματοκιβωτίων σε ευρωπαϊκά λιμάνια καθώς η Ευρώπη είναι υπό το καθεστώς των μέτρων ασφαλείας με τη ζήτηση για καταναλωτικά προϊόντα να βρίσκεται στο ναδίρ.

Οι «πράσινοι διάδρομοι»

Γεγονός είναι ότι σε ευρωπαϊκό επίπεδο εξακολουθεί να καταγράφεται έντονος προβληματισμός καθ όλο τη «μήκος» της εφοδιαστικής. Οι κοινωνικοί εταίροι της ΕΕ στον τομέα λιανικού και χονδρικού εμπορίου συνεργάζονται για να διασφαλίσουν τη συνεχή ασφάλεια του εργατικού δυναμικού τους, οι οποίοι αλληλεπιδρούν καθημερινά με τους ευρωπαίους καταναλωτές, προσπαθώντας παράλληλα να αποφύγει την παρούσα πανδημία COVID-19 θέτοντας σε κίνδυνο τα 29 εκατομμύρια θέσεις εργασίας στον τομέα Ευρώπη. Μάλιστα ζητούν μετ επιτάσεως να επιτρέπεται στα φορτηγά που μεταφέρουν τρόφιμα και άλλες βασικές προμήθειες να διασχίζουν τα εσωτερικά σύνορα της ΕΕ μέσω ταχέων λωρίδων και να αποφεύγονται οι σημαντικές καθυστερήσεις που σημειώνονται σε πολλά εσωτερικά σύνορα παρά το γεγονός ότι σε επίπεδο Βρυξελλών το θέμα των «πράσινων διαδρόμων» φαίνεται να έχει ρυθμιστεί. Ωστόσο οι περισσότερες χώρες συνεχίζουν τα περιοριστικά μέτρα κυκλοφορίας και τους αυστηρούς ελέγχους. Οι ουρές σε κάποια σύνορα είναι ατελείωτες, για παράδειγμα σε Ρουμανία, Βουλγαρία, Αυστρία, Ουγγαρία. Μάλιστα, όποιος εισέρχεται από την Ιταλία προς τις γειτονικές χώρες, υπάρχουν ειδικά υγειονομικά κλιμάκια και η κυκλοφορία γίνεται με τη συνοδεία Αστυνομίας, αφότου συγκεντρωθούν δεκάδες φορτηγά και σχηματιστεί μια οχηματοπομπτή (convoy). Οι σταθμεύσεις γίνονται καθ’ υπόδειξη της Αστυνομίας και ένα δρομολόγιο μετ΄ επιστροφής 6-7 ημερών γίνεται πλέον σε 10 ημέρες.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις αν δεν ομαλοποιηθεί η κατάσταση πολλά προϊόντα που καταπλέουν σε ευρωπαϊκού λιμένες θα «παγιδευτούν» σε αυτούς με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται.

theseanation.gr

eep logo