Αγορές παρά την κρίση από τους έλληνες εφοπλιστές‏

tanker chemical

 

Τα δεξαμενόπλοια αποδεικνύονται όλο και δημοφιλέστερα μεταξύ των Ελλήνων πλοιοκτητών, δεδομένου ότι, σε σχέση με τον Μάιο, προ- κύπτει αύξηση της τάξεως του 88%.

Συνεχίστηκε, με ακόμα μεγαλύτερη ένταση τον Ιούνιο, η κινητικότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στην αγορά των μεταχειρισμένων πλοίων, παρά την κορύφωση της κρίσης χρέους της χώρας και της γενικότερης οικονομικής αβεβαιότητας. Σε ένα σαφές δείγμα της μηδαμινής επίδρασης των τεκταινομένων στην εγχώρια οικονομία στον κλάδο της ναυτιλίας, οι Ελληνες πλοιοκτήτες προχώρησαν σε αγορές 34 μεταχειρισμένων πλοίων κατά τη διάρκεια του Ιουνίου. Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου της Golden Destiny, οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες δαπάνησαν περίπου 1,15 δισ. ευρώ για τα εν λόγω πλοία, που διαθέτουν συνολική χωρητικότητα της τάξεως των 4 εκατ. τόνων. Μάλιστα, σε σχέση με τον αμέσως προηγούμενο μήνα, όταν και είχαν αποκτηθεί 20 πλοία, προκύπτει αύξηση της τάξεως του 70%.

Τα δεξαμενόπλοια και τα φορτηγά πλοία αποδείχθηκαν οι δύο δημοφιλέστερες κατηγορίες. Συγκεκριμένα, αποκτήθηκαν μεταξύ άλλων 15 δεξαμενόπλοια αξίας 564 εκατ. ευρώ και 14 φορτηγά πλοία αξίας 151 εκατ. ευρώ. Πάντως, τα δεξαμενόπλοια αποδεικνύονται όλο και δημοφιλέστερα μεταξύ των Ελλήνων πλοιοκτητών, δεδομένου ότι, σε σχέση με τον Μάιο, προκύπτει αύξηση της τάξεως του 88% (βάσει του αριθμού των πλοίων που αποκτήθηκαν), ενώ η ανάλογη άνοδος στα φορτηγά πλοία διαμορφώνεται σε 56%. Συνολικά, το μερίδιο των Ελλήνων εφοπλιστών, ως ποσοστό επί του παγκόσμιου μεγέθους των αγοραπωλησιών μεταχειρισμένων πλοίων κατά τον Ιούνιο, διαμορφώθηκε σε 23%. Παγκοσμίως, αποκτήθηκαν 150 πλοία αξίας 3,15 δισ. ευρώ κατά τον προηγούμενο μήνα.

Σημειωτέον ότι κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου, ο Ελληνοαμερικανός Πίτερ Γεωργιόπουλος αναδείχθηκε στην κορυφή της λίστας με τις μεγαλύτερες επενδύσεις στην αγορά των μεταχειρισμένων πλοίων. Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας εκτιμήσεων πλοίων VesselsValue, η εταιρεία συμφερόντων του κ. Γεωργιόπουλου, Gener8 Maritime, απέκτησε συνολικά 14 νέα πλοία, επενδύοντας περί το 1,27 δισ. ευρώ. Στόχος ήταν η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ανάπτυξη της εταιρείας ενόψει της δημόσιας προσφοράς των μετοχών της στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης πριν από μερικές εβδομάδες.

Οσον αφορά τον τομέα των ναυπηγήσεων, οι Ελληνες κατέλαβαν το 12% της αγοράς κατά τον μήνα Μάιο (τελευταία διαθέσιμα στοιχεία), καθώς προχώρησαν σε παραγγελίες για συνολικά 15 νεότευκτα πλοία συνολικής χωρητικότητας άνω των δύο εκατ. τόνων και αξίας πλησίον του 1 δισ. ευρώ. Μάλιστα, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2014 καταγράφεται άνοδος της τάξεως του 86%, με βάση τον αριθμό των πλοίων που παραγγέλθηκαν, καθώς πέρυσι είχαν παραγγελθεί επτά νέα πλοία.

Οσον αφορά τις εταιρείες που προχώρησαν σε νέες παραγγελίες, ξεχωρίζουν, μεταξύ άλλων, η Maran Tankers της οικογένειας Αγγελικούση, η οποία παρήγγειλε δύο δεξαμενόπλοια τύπου Suezmax και χωρητικότητας 156.000 τόνων έκαστο από τα ναυπηγεία της Daewoo Shipbuilding, με το κόστος για το κάθε πλοίο να εκτιμάται ότι ανήλθε σε 60 εκατ. ευρώ, καθώς δεν έγινε γνωστό το ακριβές ύψος της επένδυσης. Αντίστοιχα, η Cardiff Marine του κ. Γ. Οικονόμου παρήγγειλε δύο πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, με δυναμικότητα 11.000 κοντέινερ έκαστο. Το κόστος ανά πλοίο ανήλθε σε 84,5 εκατ. ευρώ, ήτοι συνολικά 169 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, η Alpha Tankers & Freighters, συμφερόντων του ομίλου Κανελλάκη, προχώρησε στην παραγγελία δύο δεξαμενόπλοιων τύπου VLCC, μεγέθους 300.000 τόνων έκαστο. Το κόστος ανήλθε σε 174 εκατ. ευρώ συνολικά.

Pin It