ΙΜΟ: Πιέσεις για τη μείωση των εκπομπών αερίων ρύπων!

imo london

Στόχος η μείωση των εκπομπών άνθρακα των πλοίων κατά τουλάχιστον 40% έως το 2030

Πιέσεις δέχεται ο ΙΜΟ όσον αφορά στα μέτρα για τη μείωση των εκπομπών αερίων ρύπων από τα πλοία και την εφαρμογή των χρονοδιαγραμμάτων που έχουν τεθεί. Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός θα συνεδριάσει μέσα στον Οκτώβριο και ξανά το Νοέμβριο για να συζητήσει ένα βραχυπρόθεσμο μέτρο για τα αέρια του θερμοκηπίου με στόχο τη μείωση των εκπομπών άνθρακα των πλοίων κατά τουλάχιστον 40% έως το 2030.

Ωστόσο ο ΙΜΟ - και γενικότερα η ευρωπαϊκή ναυτιλία - έχει να αντιμετωπίσει την πρόθεση της ΕΕ για λήψη μέτρων αλλά και τις πιέσεις που ασκούν πλέον και οι ναυλωτές, μερίδα των οποίων υποστηρίζει την εισαγωγή μιας εισφοράς άνθρακα για τα ναυτιλιακά καύσιμα. Πρόσφατα, η Trafigura πρότεινε την επιβολή μιας εισφοράς για τα καύσιμα της ναυτιλίας μεταξύ 250 και 300 δολαρίων ανά τόνο ισοδύναμου CO2 σε ένα σύστημα «feebate», με στόχο να ανταμείψει εκείνους που χρησιμοποιούν καύσιμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα.

Σημειώνεται ότι στο τραπέζι των συζητήσεων έχουν τεθεί πολλές προτάσεις, μία εκ των οποίων αφορά στο χάρτη καταγραφής των αέριων ρύπων που προϋποθέτει τη συμμετοχή των ναυτιλιακών εταιριών και όχι μόνο για την αποτύπωση των στοιχείων.

Προσεχώς ο ΙΜΟ θα έχει διαδοχικές συνεδριάσεις για βραχυπρόθεσμα μέτρα που πρέπει να ληφθούν για τα αέρια του θερμοκηπίου, με στόχο τη μείωση των εκπομπών του άνθρακα των πλοίων κατά τουλάχιστον 40% έως το 2030.

eep logo