Είσοδος Μαρινάκη στην Τέρνα Ενεργειακή

terna nafpaktos

Κινήσεις στην ναυτιλιακή αγορά, «μανούβρες» της Εletson με τους Κινέζους

Ανοίγει ο καιρός και έρχονται εμβόλια, θα ανοίξει η αγορά και για τους ανθρώπους της εργασίας – ειδικά στην ελεύθερη οικονομία – θα καθίσταται υποχρεωτικό να τα κάνουν για να μπορέσει να επανέλθει σταδιακά η καθημερινότητα. 

Η πιο εντυπωσιακή επιχειρηματική κίνηση – που θα φανεί συντόμως και χρηματιστηριακά – είναι η είσοδος σε μία ομολογουμένως σημαντική και πολλά υποσχόμενη εταιρεία, την Τέρνα Ενεργειακή, ενός μεγάλου εγχώριου παίκτη με «διεθνείς προβολές» στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. Ο Βαγγέλης Μαρινάκης μέσω εταιριών συμφερόντων του αγόρασε ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό στην «πράσινη εταιρεία», έγινε partner με τον Γιώργο Περιστέρη και σχεδιάζει έναν συνδυασμό της ναυτιλιακής του δουλειάς με την «καθαρή ενέργεια» με σκοπό τις διεθνείς αγορές. Καράβια και ενέργεια όλα σε ένα, που λένε. Εξόχως ενδιαφέρον αφού τα επόμενα δύο χρόνια οι ναυτιλιακές εταιρίες θα πρέπει να μειώσουν δραστικά το “αποτύπωμά” τους σε ρύπους.

Τα απόνερα της υγειονομικής κρίσης φαίνεται πως δεν ταλαιπωρούν μόνον τα καταστήματα λιανικής και τους μικρομαγαζάτορες, αλλά και τους εφοπλιστές. Η Eletson, ναυτιλιακή εταιρεία που ανήκει οικογένειες Κέρτσικοφ, Καρασταμάτη και Χατζηελευθεριάδη έκανε αναχρηματοδότηση του leasing που είχε σε κάποια πλοία της από χρηματοδοτικούς βραχίονες κινεζικών ναυπηγείων. Μια από αυτές τις κινεζικές εταιρίες είναι η CSIC Leasing που ανήκει στην China Ship Building Industry. Με απόφαση Δικαστηρίου της Σιγκαπούρης, η κινεζική εταιρία Leasing κρατά (detention) στη Σιγκαπούρη τα πλοία “Στροφάδες” 69.400 τόνων και Αντίκερος 69.700 τόνων. Ταυτόχρονα η CSIC Leasing κρατά στις Μπαχάμες το πλοίο “Δονούσα” 69.500 τόνων, ενώ οι πληροφορίες κάνουν λόγο και για τέταρτο πλοίου που πρόκειται να κρατηθεί. Η ELETSON είχε συμφωνήσει να πληρώνει 150.000 δολάρια τον μήνα στη CSIC, μέσα από τη χρονοναύλωση του πλοίου “Στροφάδες”, αλλά δεν ήταν συνεπής στις πληρωμές. Οι Κινέζοι από την πλευρά τους τερμάτισαν τη συμφωνία και κινούνται δικαστικά.

Ταυτόχρονα όμως αναχρηματοδότηση άλλων πλοίων της Eletson έχουν κάνει η COSCO Shipping Leasing και η Bocomm Leasing. Οι πληροφορίες θέλουν την COSCO Shipping Leasing να κράτησε ένα ακόμη πλοίο της Eletson και συγκεκριμένα το “Φολέγανδρος” στο Τέξας και το πλοίο “Καστελόριζο” στην Αγγλία, ενώ και η Bocomm Leasing από την πλευρά της απειλούσε να προσφύγει δικαστικά και να δεσμεύσει τα πλοία “Σαλαμίνα” και “Αργυρόνησος”. Ωστόσο η Eletson πούλησε τα δύο συγκεκριμένα πλοία στη Zodiac Maritime έναντι 41 εκατ. δολαρίων το καθένα, οπότε τα προβλήματα λογικά θα λυθούν σύντομα. Υπενθυμίζεται ότι η Eletson διαχειρίζεται 16 δεξαμενόπλοια (εκ των οποίων 10 σε αναχρηματοδότηση του Ιeasing) και η Eletson Gas 14 δεξαμενόπλοια. Παλαιότερα εκπρόσωποι της ναυτιλιακής εταιρείας είχαν δηλώσει ότι η πανδημία ήταν η αιτία να πέσει η ναυλαγορά.

*Από το newmoney.gr

Pin It

eep logo