Clarsksons: Καταγράφηκε το καλύτερο εξάμηνο της ναυτιλίας από το 2008

naftilia containership

Eξαμηνιαία έκθεση για τη ναυτιλιακή βιομηχανία

Ένα χρόνο μετά από την αιχμή της διαταραχής του εμπορίου, η Clarksons Research, τονίζει στην εξαμηνιαία της έκθεση ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία σημείωσε μια ισχυρή ανάκαμψη και ταυτόχρονα μερικές εξαιρετικές μεμονωμένες αγορές. Ενώ οι αντίστοιχες αναφορές προηγούμενων ετών τόνιζαν πως "μπορεί και καλύτερα" ακόμη και οι πιο δύσκολοι «εξεταστές» θα επικροτούσαν (ίσως με εξαίρεση τα tankers) την οικονομική απόδοση της ναυτιλίας κατά τη διάρκεια των πολλών συνεχιζόμενων προκλήσεων από την πανδημία".

Ο διατομεακός δείκτης ClarkSea ήταν κατά μέσο όρο στα 20.717 δολάρια την ημέρα το πρώτο εξάμηνο, αύξηση κατά 27% σε ετήσια βάση και κατά 64% πάνω από την τάση (από το 2009). Επίσης, αυτό αντιπροσωπεύει τους ισχυρότερους έξι μήνες για το δείκτη από τις εξαιρετικές ημέρες του 2008. Ρόλο έπαιξε η πολύ καλή αγορά των containerships, που σημείωσε επίπεδα ρεκόρ, ενώ και τα bulkers έχουν σημειώσει το καλύτερο εξάμηνο από το 2010. Τα κέρδη των LPGs μειώθηκαν στους μέσους όρους του 2020, αλλά εξακολουθούν να είναι κατά 21% υψηλότερα από την τάση, ενώ τα LNGs, παρά τις αυξομειώσεις, ήταν κοντά στην τάση. Ta κέρδη των tankers ήταν κατά μέσο όρο τα χαμηλότερα για την περίοδο του εξαμήνου για πάνω από 30 χρόνια. Υπάρχουν ωστόσο ελπίδες βελτίωσης για μετά το καλοκαίρι. Όσον αφορά στα car carriers ανέκαμψαν καλά, 5% πάνω από την τάση (εντυπωσιακά καθώς οι τιμές άγγιξαν τα χαμηλά όλων των εποχών πέρυσι), ενώ τα ναύλα των Ro-Ro δείχνουν ανθεκτικότητα. Τα offshore oil & gas πλοία έχουν βελτιωθεί, αλλά εξακολουθούν να παραμένουν κατά 30% κάτω από την τάση (για τη Βόρεια Θάλασσα PSV)

Μετά την "απώλεια" των 500mt συναλλαγών το 2020, η Clarsksons υπολογίζει τώρα ότι οι όγκοι έχουν επιστρέψει στα προ-πανδημίας επίπεδα (το Μάιο του 2020 το εμπόριο μειώθηκε κατά 12%). Tα containerships, σε συνδυασμό με την αυξημένη ζήτηση, τις μετατοπίσεις στις καταναλωτικές δαπάνες και την οικονομική ανάκαμψη, υποστηρίζει το προβλεπόμενο εμπόριο να ανέρχεται στα 207 εκατομμύρια teus εφέτος, αύξηση δηλαδή κατά 6% από το 2020. Γενικότερα, προβλέπει πάνω από 12bt του συνολικού θαλάσσιου εμπορίου το 2021.

Στην προηγούμενη έκθεση όπως τόνισε η Clarksons Research έδωσε στον εφοδιασμό της ναυτιλίας ένα «Α για την προσπάθεια», που αντικατοπτρίζει ένα βιβλίο παραγγελιών κάτω από το 10% του στόλου (εξακολουθεί να είναι 8%)". Η αύξηση του στόλου κατά 1,7% το πρώτο εξάμηνο (αύξηση 36 εκατομμυρίων dwt) παραμένει κάτω από την τάση, αν και η παραγγελία νεότευκτων (24 εκατομμύρια CGT, 55 δισεκατομμυρίων δολαρίων) έχει φτάσει στους πιο πολυάσχολους έξι μήνες από το 2014, ξεπερνώντας τις παραγγελίες του 2020 . Ωστόσο, η stellar S&P αγορά πέτυχε "κορυφαία σημάδια" με όλες τις συναλλαγές να σημειώνουν ρεκόρ όλων των εποχών (κάτω των 85 εκατομμυρίων dwt, αύξηση κατά 131% το πρώτο εξάμηνο του 2020 και κατά 31% το δεύτερο εξάμηνο του 2020 και υπερδιπλασιασμένη από τη μακροπρόθεσμη τάση). Με αυτόν τον ρυθμό λειτουργίας, το 8% του στόλου θα αλλάξει πλοιοκτησία το 2021. Επίσης, καταγράφηκαν 12 εκατομμύρια dwt demo, αύξηση κατά14% το πρώτο εξάμηνο του 2020 αλλά και κάτω κατά 12% στο δεύτερο εξάμηνο του 2020.

Με την ανάκαμψη της δραστηριότητας, η Clarksons Research εκτιμά ότι οι εκπομπές της ναυτιλίας έχουν αυξηθεί ελαφρώς στα 840mt και κατά 2.4% του παγκόσμιου CO2. Δεδομένης της «ενισχυμένης» εστίασης στην ενεργειακή μετάβαση και των εξελίξεων στον ΙΜΟ (και σε εκκρεμότητα ανακοινώσεων από την ΕΕ), ελπίζει ότι αυτές οι επιπλέον «τάξεις» σχετικά με το «πράσινο και την τεχνολογία» που πρότεινε πριν από λίγα χρόνια ήταν χρήσιμες (πάνω από το 25% των παραγγελιών το πρώτο εξάμηνο ήταν για πλοία με εναλλακτικά καύσιμα).

maritimes.gr