Η αξία του παγκόσμιου στόλου αυξήθηκε στα 1.2 τρισ. δολάρια!

containership leaving

Στα 132.58 δισ. η αξία του ελληνικού εμπορικού στόλου

Την ίδια ώρα που η αξία του παγκόσμιου στόλου της εμπορικής ναυτιλίας είναι στο υψηλό όλων των εποχών και συγκεκριμένα στα 1.2 τρισεκατομμυρία δολάρια, η αξία του ελληνικού εμπορικού στόλου αυξήθηκε πάνω από 32% τα τελευταία τρία χρόνια και τώρα ανέρχεται στα 132.58 δισεκατομμύρια δολάρια, όπως αναφέρει η συμβουλευτική εταιρεία VesselsValue.

Σύμφωνα με την Clarkson Research Services, η αξία του παγκόσμιου εμπορικού στόλου αυξήθηκε κατά 26% το 2021 μέχρι σήμερα, καθώς κυμάνθηκε μεταξύ 850 δισεκατομμυρίων δολαρίων και ενός τρισεκατομμυρίου δολαρίων για το μεγαλύτερο μέρος της προηγούμενης δεκαετίας, όταν στις αρχές του 2010 ανερχόταν στα 700 δισεκατομμύρια δολάρια. Αξιοσημείωτο είναι ότι ο εμπορικός στόλος είναι τώρα 65% μεγαλύτερος σε όρους gt σε σχέση με τις αρχές του 2010.

Να αναφερθεί ότι οι Έλληνες ήταν μεταξύ αυτών που ηγήθηκαν της επέκτασης και ο ενεργός στόλος αποτελείται από 4.546 πλοία συνολικής αξίας 117.59 δισεκατομμυρίων δολαρίων και εάν τα 14.99 δισεκατομμύρια δολάρια αφορά σε συμβόλαια για τα 187 υπό κατασκευή πλοία, το σύνολο φτάνει τα 132.58 δισεκατομμύρια δολάρια. Η αύξηση της αξίας του ελληνικού στόλου είναι κυρίως αποτέλεσμα των υψηλότερων τιμών για τα containerships και τα bulk carriers, αλλά ακόμη και για τα tankers, όπου τα ναύλα δεν έχουν αυξηθεί τόσο, υπήρξε όμως σημαντική αύξηση της αξίας τους.

Επίσης, δεν έχει αλλάξει μόνο η αξία του ελληνικού στόλου που έχει αυξήσει τη σύνθεση και το μέγεθος του. Ο αριθμός των πλοίων μπορεί να μην έχει αλλάξει πολύ-τα πλοία υπό ναυπήγηση ανέρχονται σε 4.833 από 4.574 το 2018-αλλά η μέση χωρητικότητα ανά πλοίο έχει αυξηθεί, όπως σημειώνει η Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας με έδρα το Λονδίνο (Greek Shipping Cooperation Committee).

Η έρευνα της VesselsValue αποκαλύπτει ότι το 2018 τα tankers αντιπροσώπευαν την υψηλότερη αξία μεταξύ των ελληνικών πλοίων και ακολουθούσαν τα bulk carriers και τα LNG carriers. Τα containerships ήταν από μακριά τα τέταρτα. Ωστόσο μέχρι το 2021, τα bulk carriers έχουν ξεπεράσει τα tankers σε αξία και τα containerships έχουν ανέβει στην τρίτη θέση. Προς το παρόν, τα bulk carriers, σε λειτουργία και υπό κατασκευή, αξίζουν 46.7 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ τα tankers έχουν αξία 39.1 δισεκατομμύρια δολάρια. Τα containerships έχουν αξία 23.46 δισεκατομμύρια δολάρια. Οι Έλληνες κατέχουν 2.326 bulk carriers, 1.458 tankers και 441 containerships.

Η κατηγορία των containerships σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση πλοίων. Σε λίγο περισσότερο από ένα χρόνο, το κόστος μεταφοράς ενός container 20-foot teu αυξήθηκε από 1.000 δολάρια σε 12.000 δολάρια και αυτό το άλμα τιμής έχει επίσης επαναξιολογήσει τα πλοία (αναφορικά με την αξία τους). Για παράδειγμα, ένα 10 ετών panamax containership, μεταφορικής ικανότητας 4.500 teu αποτιμήθηκε σε 9.5 εκατομμύρια δολάρια τον Ιούνιο του 2020 και 60 εκατομμύρια δολάρια τον Ιούλιο του 2021, σύμφωνα με την Clarkson Research τον Αύγουστο. Ενώ τέλος, το βαρόμετρο για την παγκόσμια ναυτιλία, ο δείκτης Baltic Dry Index, για τα bulk carriers, αυξήθηκε κατά 178% σε ετήσια βάση και κατά 203% από τις αρχές του 2021.

Πηγή: maritimes.gr

eep logo