«Ξαναπαίρνει τα πάνω της» η κρουαζιέρα στην Ευρώπη

cruiseship coming

Η κρουαζιέρα δείχνει να «ξαναπαίρνει τα επάνω της» στην Ευρώπη, μία εκτίμηση που δείχνει να συμμερίζεται και η γερμανική τράπεζα KfW IPEX, η οποία εντείνει τη χρηματοδότησή της προς τη ναυτιλιακή βιομηχανία καθώς «βλέπει» θετική εξέλιξη στον κλάδο της κρουαζιέρας.

Ο αριθμός των επιβατών στα κρουαζιερόπλοια σημειώνει ετήσια αύξηση της τάξεως του 4,5% στην παγκόσμια αγορά κρουαζιέρας και τα ταξίδια ψυχαγωγίας αποτελούν ένα «φωτεινό» σημείο στη ναυτιλιακή αγορά η οποία «μαζεύει» ακόμη τα κομμάτια της μετά από οκτώ χρόνια κρίσης στα κοντέινερ και τους εμπορικούς στόλους. Παράλληλα, παρουσιάζεται μια ευκαιρία για τους Ευρωπαίους ναυπηγούς να «κλέψουν» λίγη από τη δόξα των Κινέζων ανταγωνιστών τους, όπως εκτιμά ο Carsten Wiebers, στέλεχος της KfW IPEX’s.

Αφού χορήγησε δάνεια ύψους 1,1 δις. ευρώ για την κατασκευή κρουαζιερόπλοιων το 2015 και χορήγησε και μέρος του κεφαλαίου για τα δύο νέα κρουαζιερόπλοια της Royal Caribbean Cruises που κατασκευάστηκαν στη Γερμανία, το 2016 έχει δεσμευθεί για δάνεια ύψους 2,8 δις. ευρώ στο ναυτιλιακό κλάδο. Αυτή τη στιγμή, πάνω από το 50% των δανείων που έχει συνάψει με ναυτιλιακές επιχειρήσεις αφορούν στα κρουαζιερόπλοια.

Όπως σημειώνει ο Wiebers, «δεν αναμένουμε ότι μέσα στα επόμενα πέντε με έξι χρόνια οι Κινέζοι θα καταφέρουν να ανταγωνιστούν τις διεθνείς επιχειρήσεις κρουαζιέρας. Επιπλέον, υπάρχουν λίγες πιθανότητες να σημειωθεί υπερπροσφορά στον κλάδο, κάτι που δημιουργεί ιδιαίτερες συνθήκες και για άλλους τομείς της ναυτιλίας».

Η τράπεζα, είναι η μόνη στη Γερμανία που έχει χρηματοδοτήσει σε τέτοιο βαθμό τον κλάδο της κρουαζιέρας. Συνήθως τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα εστιάζουν στη χορήγηση δανείων για εμπορικά πλοία ή δεξαμενόπλοια.

Μέχρι το τέλος Μαρτίου, η χρηματοδότηση των κρουαζιερόπλοιων έφθανε το 51% των συνολικών δανείων που χορηγεί η τράπεζα ενώ το 2009, οπότε είχε ξεσπάσει και η οικονομική ύφεση, το ποσοστό αυτό δεν ξεπερνούσε το 32%.

Μια βιομηχανία σε άνθιση

Ο κλάδος εργάζεται πυρετωδώς σε όλη την Ευρώπη για να ανταποκριθεί στην άνοδο της κρουαζιέρας. Αντιπροσωπευτικά παραδείγματα αποτελούν η γερμανική Meyer Werft και η ιταλική Fincantieri οι οποίες ως ναυπηγοκατασκευαστικές εταιρείες υλοποιούν ανάλογα projects για να αυξήσουν τη δυναμικότητά τους και να ανταγωνιστούν εταιρείες όπως η Royal Caribbean η οποία πραγματοποιεί ταξίδια σε Ασία, Αυστραλία και Ευρώπη.

Ο ανταγωνισμός από την Κίνα έγκειται κυρίως στον τρόπο χορήγησης δανείων όπου παρέχονται πολύ πιο ευνοϊκοί όροι σε σύγκριση με τις ευρωπαϊκές τράπεζες. Όπως επισημαίνει ο Wiebers, οι ευρωπαϊκές τράπεζες συνήθως χορηγούν δάνεια με περίοδο αποπληρωμής τα 10 έτη ενώ οι κινεζικές τα 18 έτη και ο λόγος LTV να φθάνει το 90%.

insider.gr

eep logo