Σχεδιασμός ανάπτυξης για τις σιδηροδρομικές συνδέσεις λιμένων

1 rotterdam port prooptiki

Απευθείας σιδηροδρομική κάλυψη μέσω Βαρκελώνης, Ταραγκόνα, Ιρούν και Μαδρίτης προσφέρουν τα λιμάνια της Αμβέρσας και του Ρότερνταμ γεγονός που αποκαλύπτει και το εύρος που έχουν προσλάβει οι «κάθετες» σιδηροδρομικές διασυνδέσεις μεταξύ λιμένων της Β. Ευρώπης με λιμάνια της Μεσογείου.
Τα σέρβις, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν γίνει ήδη γνωστά είναι ημερήσια καθώς στις διασυνδέσεις είναι δρομολογημένοι υπερ-ταχείς σιδηροδρομικοί συρμοί με μεγάλες μεταφορικές ικανότητες από πλευράς βαγονιών ειδικών για εμπορευματοκιβώτια. Ιταλικά και Γαλλικά λιμάνια πρόκειται πολύ σύντομα να προστεθούν στα εν λόγω σέρβις συνδυαστικά με τις ήδη υφιστάμενες «οριζόντιες» υπερταχείς διασυνδέσεις λιμένων μεταξύ Ισπανίας, Γαλλία και Ιταλίας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η «ανταπόκριση» στις διασυνδέσεις αυτές δικαιολογεί σχεδιασμούς ανάπτυξής τους καθώς το Ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο επιτρέπει πλέον τις γρήγορες μεταφορές μεγάλων φορτίων σε κομβικής σημασίας κέντρα συνδυασμένων μεταφορών καταφανώς οικονομικότερα με τις οδικές επιλογές.

Να σημειωθεί τέλος ότι το περασμένο έτος διακινήθηκαν με 1600 συρμούς 55,000 εμπορευματοκιβώτια αριθμός εξαιρετικά μεγάλος σε σχέση με το παρελθόν όπου οι συμβατικοί συρμοί κάλυπταν σε περισσότερες της μίας ημέρας τις αποστάσεις λόγω χαμηλών ταχυτήτων.

theseanation.gr