Τι αναζητούν Fortress και Eagle στην ακτοπλοΐα

1 hellenic seaways

Ενα χρόνο μετά τη δημόσια πρόταση των Μινωικών Γραμμών για την εξαγορά των μετοχών της Hellenic Seaways (HSW), η θυγατρική του ομίλου Γκριμάλντι, που έχει ήδη αποκτήσει το 48,5% της ακτοπλοϊκής, βρίσκεται αντιμέτωπη με τουλάχιστον δύο ανταγωνιστές και όλα τα ενδεχόμενα ανοικτά. Η Eagle Mind Shipping, σχήμα στο οποίο συμμετέχουν επενδυτές που συνδέονται και με αναπτυσσόμενη ελληνική ναυτιλιακή, και το επενδυτικό κεφάλαιο Fortress Group, που έχει επενδεδυμένα συμφέροντα στην Attica Group, φέρονται, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», να είναι μεταξύ των υποψηφίων που διεκδικούν το 40,4% της Τραπέζης Πειραιώς στην HSW.

Αν και η παρουσία του ομίλου Γκριμάλντι στο μετοχικό κεφάλαιο της HSW με 48,5% σημαίνει πως διαθέτει πρόκριμα στον έλεγχο της εταιρείας, το επενδυτικό ενδιαφέρον των άλλων διεκδικητών χαρακτηρίζεται «γνήσιο». Σύμφωνα με παράγοντες της ακτοπλοΐας σε επαφή με τη διαδικασία αλλά και τραπεζικές πηγές, ορισμένοι εκ των υποψηφίων ενδιαφέρονται να ενισχύσουν τη θέση τους στην ελληνική ακτοπλοΐα εν γένει, άλλοι να μεταπωλήσουν το 40,4% με κέρδος στον όμιλο Γκριμάλντι και άλλοι να «μοιράσουν» την Hellenic. Οπως, για παράδειγμα, «σπάζοντας» και κρατώντας την αγορά του Αργοσαρωνικού και αφήνοντας αυτή του Αιγαίου στις Μινωικές. Κάποιοι άλλοι, πάλι, απλώς συμμετέχουν στην πρώτη φάση του διαγωνισμού της Πειραιώς, τον οποίο διενεργεί η σύμβουλός της Lazard, για να έχουν γνώση των κινήσεων του ανταγωνισμού, συμπληρώνουν οι ίδιες πηγές.

Σε κάθε περίπτωση, η Lazard έχει ήδη ξεκινήσει την εξέταση του χρηματοοικονομικού και νομικού προφίλ όσων κατέθεσαν ενδεικτικές μη δεσμευτικές προσφορές στις 23 Ιανουαρίου, προκείμενου να καταρτίσει μαζί με την αρμόδια γενική διεύθυνση της Πειραιώς τη short list των υποψηφίων από τους οποίους θα ζητήσει δεσμευτικές προσφορές.

Παρά τις περί του αντιθέτου εικασίες, η όλη διαδικασία δεν αναμένεται να κρατήσει μήνες, αφού η τράπεζα επιθυμεί να προχωρήσει στην εκτέλεση του σχεδίου αποεπένδυσης από τις λεγόμενες non core δραστηριότητές της. Εξάλλου, όλοι στη βιομηχανία αυτή γνωρίζουν πως η αύξηση των διεθνών τιμών του πετρελαίου θα πιέσει έντονα τη φετινή κερδοφορία του κλάδου, κάτι που θα γίνει εμφανές στα αποτελέσματα της χρήσης του 2016, που θα ανακοινωθούν σύντομα, και κυρίως σε αυτά του πρώτου εξαμήνου του 2017.

Είναι σε αυτό το περιβάλλον που επιταχύνονται και οι διαπραγματεύσεις των τραπεζών με την ΑΝΕΚ για την αναδιάρθρωση του δανεισμού της, η οποία εκτιμάται πως μπορεί να ολοκληρωθεί πριν από την κορύφωση της ακτοπλοϊκής σεζόν το καλοκαίρι, μετά και τη δρομολόγηση έκδοσης μετατρέψιμου ομολογιακού δανείου ύψους έως και 22 εκατ.

kathimerini.gr

eep logo