Τι είπαν Δρίτσας – Ανωμερίτης

ypoyrgeio naftilias apokleistiko

Δυο ώρες διήρκεσε η πρώτη επίσημη συζήτηση του νέου υπουργού Ναυτιλίας με τον Πρόεδρο του ΟΛΠ, την Παρασκευή το απόγευμα. Ο Θοδωρής Δρίτσας ενημερώθηκε, εφ’ όλης της ύλης από το Γιώργο Ανωμερίτη για τα θέματα του λιμανιού του Πειραιά, χωρίς, όπως επισημαίνουν συνεργάτες του υπουργού, να εισέλθει σε διαδικασία διαπραγμάτευσης περί του μελλοντικού πολιτικού λιμενικού συστήματος της χώρας.
Είναι γνωστό πάντως, πως ο πρόεδρος του ΟΛΠ προκρίνει την πολιτική των παραχωρήσεων, αντί της πωλήσεως μετοχών στο λιμάνι.
Ο Θ. Δρίτσας από τη άλλη, υποστηρίζει , σύμφωνα με πληροφορίες του Portnet, πως δεν υπάρχει καμιά αντίφαση μεταξύ των δικών του δηλώσεων και των κειμένων «τύπου περικοκλάδα» (όπως τις χαρακτηρίζει υψηλόβαθμο στέλεχος του υπ. Ναυτιλίας) της Κομισιόν, και των θέσεων Βαρουφάκη: Το Λιμάνι θα διατηρήσει το δημόσιο χαρακτήρα του και το Δημόσιο την πλειοψηφία των μετοχών της ΟΛΠ ΑΕ, ακριβώς όπως ο Θ. Δρίτσας με την υπουργοποίηση του είχε δηλώσει είναι το μήνυμα που εκπέμπεται από την Ακτή Βασιλειάδη. Αυτός θα μπορούσε να θεωρηθεί κοινός τόπος μεταξύ υπουργείου Ναυτιλίας και ΟΛΠ.
Όλες οι πλευρές πάντως αναγνωρίζουν πως, αν και είναι σημαίνουσας σημασίας οι τοποθετήσεις των νέων προέδρων και διευθυνόντων συμβούλων των 12 Οργανισμών Λιμένων ΑΕ, το ζήτημα προς το παρόν δεν τίθεται. Πόσο μάλλον δε που, ενώ ο νόμος ορίζει πως οι διευθύνοντες σύμβουλοι των λιμένων ΑΕ διορίζονται μετά από δημόσια προκήρυξη θέσεως, αυτό ελάχιστες φορές έχει εφαρμοστεί στο παρελθόν. Στον ΟΛΘ δε, έχει υπάρξει και περίπτωση κατά την οποία διορίστηκε και Διευθύνων Σύμβουλος, που δεν είχε καν πτυχίο Ανώτατης Σχολής όπως ο νόμος ορίζει!
Σε κάθε περίπτωση, εικάζεται πως τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Ναυτιλίας θα εξετάσουν υπό το πρίσμα των γενικότερων πολιτικών εξελίξεων τη θέση τους έναντι του ΟΛΠ, τον οποίο μετοχικά ελέγχουν, ενόψει και των σύνθετων και «δύσκολων» ισορροπιών που προκύπτουν μετά τη νέα συμφωνία που αναδύεται με τους εταίρους και των συμφωνιών της χώρας. Κι αυτό ενώ παράγοντες της αγοράς δεν φαίνονται ιδιαίτερα πρόθυμοι να αναλάβουν ευθύνες στην διαχείριση της λιμενικής πολιτικής εν όψει ενός ασαφούς πολιτικού περιβάλλοντος.

 

eep logo