Θ. Δρίτσας: «Να αναβληθεί η συνεδρίαση της Ε.Σ.Α.Λ.»

dritsas limani

Ανακοίνωση Τμήματος Ναυτιλίας ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με την επικείμενη συνεδρίαση για το Master Plan του ΟΛΠ

Την ανάγκη αναβολής της αυριανής (25.9) ΕΣΑΛ προκειμένου να προηγηθεί επαρκής και εκτεταμένη διαβούλευση για το νέο Master Plan του ΟΛΠ διαπίστωσε κλιμάκιο του ΣΥΡΙΖΑ, με επικεφαλής τον Τομεάρχη Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ, Νεκτάριο Σαντορινιό, το οποίο επισκέφτηκε σήμερα εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης παραλιμένιων Δήμων και παραγωγικών φορέων της περιοχής.

Ειδικότερα, το κλιμάκιο που αποτελούνταν από τη βουλευτή Β’ Πειραιά, Νίνα Κασιμάτη, τη συντονίστρια του Τμήματος Ναυτιλίας, Αναστασία Φραντζεσκάκη, το στέλεχος του τμήματος Ναυτιλίας και πρώην Γενικό Γραμματέα Λιμένων, Χρήστο Λαμπρίδη, το συντονιστή της ΝΕ ΣΥΡΙΖΑ Πειραιά, Χρήστο Φωτιάδη καθώς και στελέχη του κόμματος είχε συναντήσεις με τον τον Δήμαρχο Περάματος, κ. Γιάννη Λαγουδάκη, τον Δήμαρχο Κερατσινίου- Δραπετσώνας, κ. Χρήστο Βρεττάκο, τον Πρόεδρο του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, κ. Βασίλη Κορκίδη και τον Πρόεδρο του ΣΕΝΑΒΙ κ. Βασίλειο Κανακάκη,

Αντικείμενο των επαφών αυτών ήταν η επικείμενη συζήτηση του Master Plan του ΟΛΠ στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) του Υπουργείου Ναυτιλίας, αύριο Τετάρτη. Η πρωτοβουλία αυτή του ΣΥΡΙΖΑ είχε σα σκοπό την καταγραφή των θέσεων των φορέων και την ανάδειξη των απόψεών τους, υπό το φως της εξέτασης του Σχεδίου από την αρμόδια Επιτροπή, θέσεις οι οποίες δεν περιέχονται στο κατατεθειμένο Master Plan, αφού η προβλεπόμενη από τους όρους της Σύμβασης παραχώρησης διαβούλευση, για τις νέες επενδυτικές προτάσεις, δεν έγινε ποτέ.

Το κλιμάκιο του ΣΥΡΙΖΑ εξέφρασε στους εκπροσώπους των φορέων την έντονη αντίθεση του κόμματος στην διαδικασία που έχει μέχρι σήμερα ακολουθηθεί, η οποία δεν επέτρεψε στην αυτοδιοίκηση, στους παραγωγικούς φορείς, στις συνδικαλιστικές ενώσεις και εν τέλει στην κοινωνία να λάβει γνώση για ένα σχέδιο που θα επηρεάσει για τις επόμενες δεκαετίες καθοριστικά τον τρόπο ανάπτυξης, όχι μόνο του λιμένα και αλλά και της ευρύτερης περιοχής.

Επισημαίνεται ότι η ΕΣΑΛ με απόφαση της το 2018 είχε απαιτήσει την παράταση της διαδικασίας διαβούλευσης του τότε κατατεθέντος σχεδίου κρίνοντας ότι η διαδικασία δεν είχε τελεστεί επαρκώς. Υπενθυμίζεται επίσης ότι το 2018 η Γενική Γραμματεία Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων είχε πραγματοποιήσει σύσκεψη διαβούλευσης επί του τότε κατατεθέντος σχεδίου Master Plan, ενώ είχε πραγματοποιηθεί σειρά επιμέρους συσκέψεων επί του θέματος με εκπροσώπους της αυτοδιοίκησης, κινήσεων πολιτών και παραγωγικών φορέων. Υπενθυμίζεται τέλος ότι διαδικασία διαβούλευσης είχε πραγματοποιηθεί εκείνη την περίοδο με πρωτοβουλία του γραφείου Πειραιά της Δημόσιας Αρχής Λιμένων.

Αντίθετα σήμερα, η όλη διαδικασία έγκρισης του σχεδίου προχωράει «εν κρυπτώ» αγνοώντας όχι μόνο την ουσιαστική ανάγκη ενημέρωσης και διαβούλευσης και τις διατάξεις της σύμβασης και του Νόμου 4404/2016, αλλά και την απαίτηση εκπροσώπων του κοινοβουλίου για ενημέρωση καθώς το αρμόδιο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής δεν έχει απαντήσει στο από 11/9/2019 αίτημα έξι βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για κατάθεση του MASTER PLAN στη Βουλή.

Ο αρμόδιος Τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ, ολοκληρώνοντας το κλιμάκιο του ΣΥΡΙΖΑ τις επισκέψεις του στην περιοχή, σχολίασε: «Η υλοποίηση του σχεδίου ανάπτυξης του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας, του Πειραιά, δεν μπορεί να είναι επιτυχημένη αν δεν τύχει της συναίνεσης των παραγωγικών φορέων, των εργαζομένων και των τοπικών κοινωνιών. Καλούμε την Κυβέρνηση αντί να θέτει εκβιαστικές προθεσμίες να οργανώσει και να απαιτήσει την επαρκή ενημέρωση και διαβούλευση, η οποία αποτελεί όχι μοναδική αλλά οπωσδήποτε αναγκαία προϋπόθεση για την υλοποίηση ενός σχεδίου που θα τύχει ευρύτερης συναίνεσης».

Δήλωση Θοδωρή Δρίτσα, Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Α΄ Πειραιά & Νησιών, πρώην Υπουργού Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, για το νέο Master Plan της Ο.Λ.Π. Α.Ε. (COSCO)

«Το διαφοροποιημένο και σύμφωνα με δημοσιεύματα, άκρως επεκτατικό νέο Master Plan της Ο.Λ.Π. Α.Ε. (COSCO) για το λιμάνι του Πειραιά, πρέπει υποχρεωτικά να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση, με τη συμμετοχή της κοινωνίας του ευρύτερου Πειραιά. Με τις αυτοδιοικητικές Αρχές, με τους επαγγελματικούς Συλλόγους και τα Επιμελητήρια, με τις Ενώσεις εργαζομένων και τις Ενώσεις πολιτών, με τις Δημόσιες Αρχές.

Αυτό προβλέπει και επιβάλλει, τόσο η γενική νομοθεσία, όσο και η Σύμβαση Παραχώρησης που έχει γίνει νόμος του Κράτους. Το Πειραιώτικο λιμάνι, είναι λιμάνι μέσα στις πόλεις που το περιβάλλουν. Δεν υπάρχει από μόνο του. Ο Πειραιάς, η Δραπετσώνα, το Κερατσίνι, το Πέραμα και η Σαλαμίνα, έχουν βαρύνουσα γνώμη για το είδος της ανάπτυξης. Τίποτα δεν μπορεί να γίνει χωρίς και τη δική τους συμμετοχή, γνώμη και συναπόφαση.

Το ελάχιστο που οφείλει η Κυβέρνηση να επιβάλλει χωρίς καμία καθυστέρηση, είναι η αναβολή της αυριανής συνεδρίασης της Ε.Σ.Α.Λ. και η έναρξη διαδικασίας γενικευμένης διαβούλευσης, για το νέο Master Plan. Διαφορετικά, Κυβέρνηση και Ο.Λ.Π. Α.Ε., παρανομούν, ενώ το… ετσιθελικό κράτος της Δεξιάς, καθόλου δε βοηθά τη δίκαιη και βιώσιμη ανάπτυξη.

Τέλος, πόσο άραγε ακόμα θα καθυστερεί ο κ. Υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής να κοινοποιήσει δια της Βουλής το επίσημο κείμενο του Master Plan, όπως το έχουμε ζητήσει με Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων έξι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, από τις 11/09/2019;».

«Ν. Σαντορινιός: Η διαβούλευση με τους τοπικούς φορείς αποτελεί συμβατική υποχρέωση επομένως η ΕΣΑΛ δεν μπορεί να προχωρήσει σε έγκριση του νέου σχεδίου»

Μετά το πέρας σειράς επαφών και συναντήσεων που είχε κλιμάκιο του ΣΥΡΙΖΑ με επικεφαλής τον Τομεάρχη Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης παραλιμένιων Δήμων και παραγωγικών φορέων της περιοχής για το ζήτημα της επικείμενης συνεδρίασης της ΕΣΑΛ με θέμα το νέο MASTER PLAN του ΟΛΠ και την απουσία πραγματοποίησης διαβούλευσης, ο Νεκτάριος Σαντορινιός δήλωσε:

«Η υλοποίηση του σχεδίου ανάπτυξης του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας, του Πειραιά, δεν μπορεί να είναι επιτυχημένη αν δεν τύχει της συναίνεσης των παραγωγικών φορέων, των εργαζομένων και των τοπικών κοινωνιών. Καλούμε την Κυβέρνηση αντί να θέτει εκβιαστικές προθεσμίες, να οργανώσει και να απαιτήσει την επαρκή ενημέρωση και διαβούλευση, η οποία αποτελεί όχι μοναδική αλλά οπωσδήποτε αναγκαία προϋπόθεση για την υλοποίηση ενός σχεδίου που θα τύχει ευρύτερης συναίνεσης. Η μη τήρηση της διαδικασίας, έτσι όπως και αυτή προβλέπεται από τους όρους της Σύμβασης Παραχώρησης και η απαξίωση προς τον θεσμό της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και τους ανθρώπους της τοπικής κοινωνίας μας, καλούν να ζητήσουμε την αναβολή της αυριανής συνεδρίασης της ΕΣΑΛ προκειμένου να προηγηθεί επαρκής και εκτεταμένη διαβούλευση για το νέο Master Plan του ΟΛΠ».

 

Pin It