Υπογειοποίηση ΗΣΑΠ: Μετά από 35 χρόνια...

hsap ypogeiopoihsh

Η περιπέτεια με τις καθυστερήσεις του Τραμ και του Μετρό κάνει τους πάντες να είναι πολύ επιφυλακτικοί, όμως η πληροφορία ότι ο Κώστας Αχ. Καραμανλής όχι μόνο βλέπει θετικά την υπογειοποίηση του ΗΣΑΠ από τον Πειραιά μέχρι το Νέο Φάληρο, αλλά επιτέλους αναζητεί πόρους από το ΕΣΠΑ για τη χρηματοδότηση του έργου, προκαλεί αισιοδοξία, αφού για πρώτη φορά αχνοφαίνεται η δυνατότητα υλοποίησης αυτού του πολύ σημαντικού έργου.

Για την ιστορία, ας σημειώσουμε ότι πρώτη φορά που τέθηκε τεκμηριωμένα η πρόταση και η αναγκαιότητα υπογειοποίησης των γραμμών του ΗΣΑΠ ήταν πριν από 35 ολόκληρα χρόνια, από τους «Πολίτες του Πειραιά» και τον μακαρίτη Κώστα Κωσταράκο, υποψήφιο δήμαρχο Πειραιά στις δημοτικές εκλογές του 1986.
Έκτοτε, πέρασαν από τη χώρα ΚΠΣ, ΕΣΠΑ, Ολυμπιακά Έργα, μόνο που τα περισσότερα σταματούσαν στην είσοδο του Πειραιά. Κι αν ο Κ. Κωσταράκος ήταν ηγετικό στέλεχος του ΚΚΕσ. και της ΕΑΡ, δεν ήταν η Αριστερά εκείνη που κατέθεσε στα χρόνια της ευμάρειας ρεαλιστικές και προωθητικές προτάσεις για το κυκλοφοριακό, ειδικά στον Πειραιά και στο λιμάνι. Οχυρώθηκε πίσω από ένα «Όχι» σχεδόν σε όλα – και κάπως έτσι η Ανδρέα Παπανδρέου έμεινε μισή στο ύψος του «Κεράνη» - για να μην φτιαχτεί γέφυρα που να την συνδέει με το λιμάνι. Και η -αρνητική στα έργα- στάση της αριστερής αντιπολίτευσης δεν της επέτρεψε να λειτουργήσει θετικά και να υποστηρίξει την υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ ως συμπληρωματικό έργο της Ανδρέας Παπανδρέου.

Σημασία δεν έχει τελικά αν -μετά θάνατον- υλοποιηθεί μια οραματική σκέψη του Κώστα Κωσταράκου από μια κυβέρνηση της ΝΔ και τη Δημοτική Αρχή Μώραλη, σημασία έχει να βρεθούν οι πόροι και να γίνει το έργο.

Pin It