Ανοίγει το ΕΜΣΤ την Παρασκευή!

emst

Με τη μόνιμη συλλογή του προσβάσιμη πλέον στο κοινό, το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης ανοίγει τις πύλες του από την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου, με δωρεάν είσοδο έως ότου ολοκληρωθεί η δοκιμαστική περίοδος.

Σε λίγες εβδομάδες, ενδεχομένως πριν το Πάσχα, θα γίνουν τα επίσημα εγκαίνια του μουσείου. Έως τότε, το υπουργείο Πολιτισμού θα έχει ορίσει διευθυντή διετούς θητείας, και εντός του 2020 θα προκηρύξει τον διεθνή διαγωνισμό, από τον οποίο θα προκύψει ο διευθυντής του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης.

Στις άμεσες προτεραιότητες του υπουργείου Πολιτισμού, αλλά και βούληση του πρωθυπουργού όπως τόνισε η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, σε  συνέντευξη Τύπου τη Δευτέρα, είναι να περάσει το κτίριο στην ιδιοκτησία του ΕΜΣΤ. Είναι γνωστό ότι το κτίριο του ΕΜΣΤ είναι μισθωμένο από την Αττικό Μετρό Α.Ε. με σύμβαση διάρκειας 50 ετών, η οποία είχε υπογραφεί το 2002 για τις τότε ανάγκες της κατασκευής του μουσείου (στα υπόγεια γκαράζ) και του μετρό Φιξ. Επίσης, η κα Μενδώνη προχωρά σε νομοθετική ρύθμιση, προκειμένου να δημιουργήσει θέση διοικητικού και οικονομικού προϊσταμένου - θεσμό που σκέπτεται να καθιερώσει και σε όλους τους άλλους εποπτευόμενους οργανισμούς του υπουργείου: Εθνικό Θέατρο, Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδας κ.ά.. 

Το υπουργείο Πολιτισμού, είπε η υπουργός, θα αυξήσει τον προϋπολογισμό του ΕΜΣΤ για τα λειτουργικά έξοδά του, ιδίως για τις αναγκαίες προσλήψεις προσωπικού, και θα εξασφαλίσει κονδύλι για τις περιοδικές εκθέσεις και την αγορά έργων τέχνης, στις οποίες θα προβεί ο διευθυντής του ΕΜΣΤ. Στην έκθεση παρουσιάζονται 172 έργα ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών, από τα συνολικά 1300 έργα που αριθμεί η μόνιμη συλλογή. Αυτή συγκροτήθηκε με την έναρξη της λειτουργίας του ΕΜΣΤ εδώ και μια εικοσαετία από αγορές, δωρεές καλλιτεχνών ή συλλεκτών. Κατά καιρούς, κάποια παρουσιάστηκαν αποσπασματικά σε εκθέσεις (Μέγαρο Μουσικής, ΑΣΚΤ, Ωδείο Αθηνών), στα χρόνια της περιπλάνησης του ΕΜΣΤ.

Τώρα, επιτέλους στο σπίτι τους, ακτινοβολούν την δύναμη τους: οι μνημειακοί σταυροί του Γιάννη Κουνέλη, σύμβολα ελπίδας και επιθυμίας. Το μεταλλικό διάτρητο σπίτι με τις σιδερένιες γλυπτικές φιγούρες του Mappemonde που δημιούργησε ο Γιώργος Λάππας παραπέμποντας στην ιστορία της ανθρωπότητας. Η προσφυγική σκηνή της Έμιλι Ζασίρ κεντημένη από Παλαιστίνιους και Ισραηλινούς. Η «Σχεδία» ανθρώπων ανάμεσα στην απειλή και την ελπίδα, του πρωτοπόρου της βίντεο αρτ Μπιλ Βαϊόλα. Τα πυκνά ασπρόμαυρα σχέδια του Ντίκου Βυζάντιου. Το εικαστικό ημερολόγιο της Μπίας Ντάβου.Οι διαχωριστικές γραμμές της Δανάης Στράτου, που χωρίζουν βίαια τις ανθρώπινες ζωές… Στους τρεις ορόφους που παρουσιάζεται η συλλογή, διαχέονται οι κατευθύνσεις της έκθεσης: πολιτικές αφηγήσεις, μυθολογίες, νέες προοπτικές.

«Μέρα ιστορική τη χαρακτήρισε η Λίνα Μενδώνη. Τόσο για την έκθεση της μόνιμης συλλογής του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης - βάσει της εγκεκριμένης από το Κεντρικό Συμβούλιο Μουσείων μελέτης που εκπόνησε η τέως διευθύντρια του ΕΜΣΤ Κατερίνα Κοσκινά - όσο και για τον πλήρη εξοπλισμό του μουσείου που προϋπέθετε η έκθεση της συλλογής: «Αν κι αυτή την φορά δεν είχε απορροφηθεί η δωρεά για τον εξοπλισμό ύψους 3 εκ. ευρώ του Ιδρύματος Στ.Νιάρχος, η οποία εξέπνεε τον Μάρτιο του 2020, θα χανόταν και πάλι η ευκαιρία να ανοίξει το μουσείο» τόνισε η κ. Μενδώνη.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Pin It