Prestige στον Ινδικό;

wakashio capesize mauritius

Στις 13 Νοεμβρίου του 2002 μια καταιγίδα χτυπάει στον Βισκαϊκό κόλπο το Prestige, ένα τάνκερ ελληνικών συμφερόντων. Οι Γαλλικές, Ισπανικές και Πορτογαλέζικες Αρχές αρνούνται επί μέρες να περισυλλέξουν και να οδηγήσουν σε ασφαλές αγκυροβόλιο εκείνη την «πλωτή βόμβα». Έξι μέρες μετά, στις 19 Νοεμβρίου του 2002, το πλοίο βυθίζεται και η διαρροή πετρελαίου προκαλεί μια από τις μεγαλύτερες οικολογικές καταστροφές παγκοσμίως.

Το ιαπωνικών συμφερόντων capesize φορτηγό πλοίο Wakashio προσάραξε στις 25 Ιουλίου 2020 σε κοραλλιογενή ύφαλο έξω από τον εξωτικό Μαυρίκιο. 8 Αυγούστου χθες, έχει αρχίσει η διαρροή πετρελαίου και ο κίνδυνος να υποστεί μια ανυπολόγιστη οικολογική ζημιά η παραδεισένια αυτή περιοχή του πλανήτη, στον Ινδικό ωκεανό, είναι ορατός.

Η Μαρία Τσάκος – το όνομα της οποίας και μόνο προδίδει την ταύτισή της με τη ναυτιλία – σημειώνει σε ανάρτησή της :
«Από τις εικόνες που όποιος δουλεύει στη ναυτιλία τις βλέπει και ανατριχιάζει. Το ιαπωνικών συμφερόντων capesize φορτηγό πλοίο Wakashio προσάραξε στις 25 Ιουλίου σε κοραλλιογενή ύφαλο έξω απ΄ τον εξωτικό Μαυρίκιο. Η αιτία είναι σίγουρα ανθρώπινο λάθος (όπως και το 99% των ατυχημάτων, άλλωστε). Ένας συνδυασμός κακοκαιρίας και μάλλον και ολιγωρίας από πλευράς των τοπικών αρχών είχε ως συνέπεια το καράβι να υποστεί ρήγμα στο κύτος του χθες, δύο εβδομάδες αργότερα, και να αρχίσει να διαρρέει πετρέλαιο από τις δεξαμενές καυσίμων. Ο πρωθυπουργός του Μαυρίκιου ζήτησε επίσημα βοήθεια από τον Μακρόν και τη Γαλλία για τον περιορισμό και τη διαχείριση της ρύπανσης - σε συνεργασία, φυσικά, και με έξοδα της πλοιοκτήτριας εταιρείας και των ασφαλιστών της».

Καλό είναι να λάβει κανείς υπόψη του ότι η πλοιοκτήτρια εταιρεία είναι Ιαπωνική, ο αλληλασφαλιστικός οργανισμός (το P&I Club) είναι σοβαρός και η αναζήτηση της ολιγωρίας μπορεί να οδηγήσει είτε στην έλλειψη του know-how είτε ενδεχομένως στον πληθωρισμό συναρμοδιοτήτων.

eep logo