Νέος προβλήτας κρουαζιέρας: Ωραίος, αλλά προβληματικός;

1 limani peiraia neos provlitas

Ανεξάρτητα από το πόσο χρόνο πήρε να κατασκευαστεί ο νέος προβλήτας κρουαζιερόπλοιων στον Άγιο Νικόλαο, στο λιμάνι του Πειραιά, ο οποίος εγκαινιάστηκε από την υπό τον έλεγχο της Cosco νέα διοίκηση του ΟΛΠ τη Δευτέρα, τα ουσιαστικά ερωτήματα που προκύπτουν, αφορούν στην σκοπιμότητα του έργου.

Βεβαίως, ως νέος, ο προβλήτας είναι περιποιημένος και όμορφος. Η πρώτη εικόνα δηλαδή για τον τουρίστα είναι αναμφισβήτητα θετική. Επιπλέον, το γεγονός ότι τα κρουαζιερόπλοια που θα δένουν εκεί θα φέρνουν τους επιβάτες-τουρίστες ουσιαστικά δίπλα στο κέντρο της πόλης (5 λεπτά από το Δημοτικό και τη Σωτήρος, 10 μέχρι το Πασαλιμάνι), είναι επίσης θετικό για την τοπική οικονομία.

Από εκει και έπειτα ξεκινούν τα προβλήματα. Για παράδειγμα, σχεδόν όλοι όσοι βρέθηκαν στα εγκαίνια της Δευτέρας απορούσαν που μπορεί να σταθμεύσουν εκεί πούλμαν για τις εκδρομές στις οποίες συμμετέχουν συνήθως οι επιβάτες της κρουαζιέρας. Το σημαντικότερο όμως πρόβλημα εντόπισαν παρευρισκόμενοι ναυτικοί με μεγάλη εμπειρία, οι οποίοι επισήμαιναν ότι ακόμη με τον ελαφρύ Βορειοδυτικό άνεμο των 3-4 μποφόρ που έπνεε τη Δευτέρα το πρωί, τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια δεν θα έχουν περιθώρια κινήσεων.
Θα υποχρεώνονται, εξηγούσαν, «μετά φόβου ψυχής» όταν φυσάει, να κινηθούν μόνο με την βοήθεια ρυμουλκών, ενώ μόνο τα μικρά κρουαζιερόπλοια θα έχουν περιθώριο κινήσεων και μανούβρας.

Αντί λοιπόν να συζητά κανείς για το πόσο γρήγορα φτιάχτηκε ή δεν φτιάχτηκε ένα έργο όπως ο προβλήτας του Αγίου Νικολάου, θα είχε μεγαλύτερη σημασία να καταλάβουμε αν το συγκεκριμένο έργο στο συγκεκριμένο σημείο είχε νόημα να κατασκευαστεί ή όχι. Κι αυτή η συζήτηση θα είχε ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον αν φώτιζε σε όλες του τις πτυχές το ζήτημα της ασφάλειας που όπως πολλοί ναυτικοί υποστηρίζουν προκύπτει με τη σχεδιαζόμενη κατασκευή νέων προβλητών για την κρουαζιέρα με παράλληλη επέκταση του λιμανιού του Πειραιά.

eep logo