Δημόσια Αρχή Λιμένος Πειραιά: Τι προβλέπει το σχέδιο του υπ. Ναυτιλίας

limani peiraia pano poli

Την ίδια ώρα στο άρθρο 23 του σχεδίου αναφέρεται ότι πόροι της νέας αυτής δημόσιας αρχής, η οποία θα έχει τη μορφή ΝΠΔΔ, 11μελές Δ.Σ. και θα απασχολεί διοικητικό και επιστημονικό προσωπικό, είναι εφάπαξ ποσοστό 10% επί των ταμειακών δαιθεσίμων της ΟΛΠ Α.Ε., όπως αυτά εμφανίζονται στον ισολογισμό της εισηγμένης της 31/12/2014.
Με δεδομένο ότι η ΟΛΠ έχει ιδιώτες μετόχος σε ποσοστό 25% ενώ ολοκληρώθηκε πρόσφατα διαγωνιστική διαδικασία, στην οποία οι συγκεκριμένες επιβαρύνσεις δεν είχαν γίνει γνωστές, αναμένεται να εκδηλωθούν αντιδράσεις. Αυτό, που βλέπει ως πρόβλημα η αγορά – σύμφωνα με την Καθημερινή- είναι ότι με τη δημιουργία της ΔΑΛΠ οι δομές λήψης αποφάσεων για το λιμένα Περαιά θα είναι πέντε:
1. Η δομή του παραχωρησιούχου
2. Η εκκολαπτόμενη ΔΑΛΠ
3. Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής μαζί με τη γ.γ. Λιμένων
4. Το Λιμενικό Σώμα και Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά
5. Η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων
Με δεδομένο ότι οι τέσσερις δομές είναι κρατικές, πολλοί ανησυχούν ότι θα υπάρξουν εμπλοκές, αλληλοεπικαλύψεις και χρονοβόρες διαδικασίες. Η ΔΑΛΠ, εφόσον προχωρήσει ως έχει στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο, θα βρεθεί σε πλήρη επικάλυψη αρμοδιοτήτων με τον ιδιώτη παραχωρησιούχο.

eep logo